وزیر بهداشت: روند رشد جمعیت کشور مناسب نیست

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۷۶۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در کشور، روند مناسبی نداشته که علامت خطر برای کشور است. کشوری که به سمت سالمندی می‌رود، با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. به گزارش ایرنا از وبدا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از نهادهای انقلابی است که در جهت رفع مشکل محرومان کشور فعالیت می‌کند و اقدامات انقلابی را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد. یکی از مشکلات مناطق محروم، امکانات اندک حوزه سلامت است و امروز خوشبختانه ۵۰ طرح حوزه سلامت در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید و امیدواریم که با افتتاح این طرح‌ها، بخشی از مشکلات مردم در مناطق محروم را برطرف کنیم. این طرح‌ها حتما ادامه خواهد یافت.

     امروز مردم برکت را بهتر می‌شناسند

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز مردم برکت را بهتر می‌شناسند چون خیلی از مردم، مشتاق تزریق واکسن کووایران برکت هستند که این واکسن توسط نهادی انقلابی و جهادی و با تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی، در مدتی کوتاه ساخته شده و یکی از واکسن‌های 

با کیفیت کشور و دنیا است. علاوه بر ساخت واکسن، بنیاد برکت سال‌های زیادی است که در محرومیت‌زدایی فعال است و در حوزه دارویی نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته است. وی گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، رییس‌جمهور در مورد مدیریت هوشمند کرونا صحبت کرد. در این طرح به دنبال این هستیم که برخی از محدودیت‌ها را برای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند،‌برداریم و مردم راحت‌تر بتواند به زندگی و کسب و کار خود بپردازند. یکی از افتخارات وزارت بهداشت، همراهی و همکاری دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف با این وزارتخانه است و امروز در واکسیناسیون می‌بینید که همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی، جهادی و داوطلب به وزارت بهداشت کمک می‌کنند. عین‌اللهی ادامه داد: حدود یک سال و نیم است که مدارس تعطیل است و به صورت حضوری برگزار نمی‌شد و طبیعی است با واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان، بازگشایی راحت‌تر انجام می‌شود. پیش بینی می‌شود که مقطع متوسطه از اواسط آبان ماه  و مقطع دبستان پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و احتمالا در آذرماه، بازگشایی شوند.

 

ارسال نظر