کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۷۰

   محققان می‌گویند، سیارک‌های بزرگ بیشتر از آنچه تاکنون تصور می‌شد با زمین برخورد کرده‌اند و یک مدل جدید می‌تواند بینشی را در مورد نقش سیارک‌ها در اوایل تکامل سیاره زمین ارایه دهد. برخورد سیارک‌های بزرگ بر روی زمین ممکن است ۱۰ برابر بیشتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، رخ داده باشد. یک تجزیه و تحلیل جدید انجام شده توسط محققان موسسه تحقیقات «ساوث وست» در ایالات متحده این موضوع را نشان می‌دهد. این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که سیارک‌های با اندازه یک شهر تا اندازه‌های کوچک‌تر بین ۲.۵ میلیارد سال تا ۳.۵ میلیارد سال قبل به‌طور متوسط ​​هر ۱۵ میلیون سال یک بار به زمین برخورد می‌کرده‌اند.

  یک کودک اعجوبه ۱۱ ساله تنها طی یک سال تحصیلات خود را در رشته فیزیک به پایان رساند و از دانشگاه آنتورپ بلژیک مدرک گرفت. «لارن سیمونز» مدرک کارشناسی خود را در عرض یک سال و با بالاترین نمره به پایان رساند. اوکه در شهر «اوستنده»  بلژیک چشم به جهان گشوده، در ۱۱ سالگی موفق شده تنها طی یک سال در رشته فیزیک فارغ التحصیل شود.

   کشاورزان در آینده ممکن است از پشت صحنه همه‌چیز را کنترل کنند و دیگر شاهد هیچ انسانی در سطح مزارع نباشیم.به گزارش آی‌ای، کشاورزان ممکن است به زودی مجبور شوند به جای کار در مزارع، به زندگی و نظارت در پشت صحنه عادت کنند، زیرا ربات‌ها و هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای در حال پیشرفت هستند و در بسیاری از موارد، بسیار بیشتر از توانایی‌های کارگران انسانی توانایی دارند. جدیدترین نمونه از این پیشرفت در قالب اولین مزرعه کاملاً خودکار و تحت هدایت کامل ربات‌ها در استرالیا است که با هزینه ۲۰ میلیون دلار راه‌اندازی شده است.

   فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس‌ایکس که حامل داده‌ها و نمونه‌های تحقیقات علمی انجام شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی است به زمین بازگشت.به گزارش اورلاندو، این فضاپیما قرار بود در روز سه‌شنبه از ایستگاه فضایی جدا شده و به زمین بازگردد اما مقامات اعلام کردند که بازگشت دراگون به علت وقوع توفان گرمسیری السا به تاخیر افتاده و به روز پنجشنبه موکول شد. از آن‌جا که فضاپیما پس از برخورد به آب‌های اقیانوس توسط گروه بازیابی جمع‌آوری می‌شود، پارامترهای خاصی از جمله سرعت باد و طول موج‌ باید برای حفظ ایمنی تیم بازیابی و فضاپیما تحت نظر قرار بگیرد. پس از این تاخیر، دراگون در صبح روز پنجشنبه از ایستگاه فضایی جدا شد.

 

ارسال نظر