کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۶۱

   طبق گزارش آژانس فضایی ناسا یک جرم آسمانی به نام «2021KT1»که در گروه سیارک‌های به‌طور بالقوه خطرناک قرار دارد در حال نزدیک شدن به زمین است و سه‌شنبه از کنار زمین عبور می‌کند. دسته سیارک‌های خطرناک به گروهی گفته می‌شود که اندازه آنها به قدری بزرگ است که در صورت برخورد به زمین آسیب جدی ایجاد می‌کنند. به گفته ناسا این سیارک با فاصله ۴.۵ میلیون مایلی که تقریبا ۱۹ برابر فاصله ماه و زمین است از کنار سیاره ما می‌گذرد.با این حال هنوز آژانس فضایی آن را در دسته خطرناک قرار می‌دهد. ناسا در حدود ۲۶ هزار جرم نزدیک به زمین که مدار آنها باعث نزدیک شدنشان به زمین می‌شود را تحت نظر دارد. 

   خورشید مصنوعی چین در ماموریت دستیابی به انرژی همجوشی به رکورد جدیدی دست یافته است. در حالی که تلاش‌های مشابهی در ایالات متحده، اروپا، روسیه و کره جنوبی در جریان است، این خورشید مصنوعی رکورد قبلی خود را از لحاظ زمانی ۵ برابر بهبود بخشید. طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین، این کشور در تلاش برای تحقق یک راکتور همجوشی به نقطه عطف دیگری رسیده است و یکی از خورشیدهای مصنوعی آن موفق به حفظ دمای شدید چندین برابر بیشتر از رکورد قبلی خود شده است.

   یک استارت‌آپ امریکایی با استفاده از بالن‌های کابین‌دار علاقه‌مندان به فضا را در سفری کوتاه به ۳۰ کیلومتری کره زمین می‌برد. این بالن از جنس پلی‌اتیلن بوده و با استفاده از گاز هیدروژن به فضا می‌رود که سفری ۶ساعته را برای شما فراهم می‌کند. قطر کابین آن ۵ متر بوده و ظرفیت ۸ نفر را دارد. قطر بالن نیز به ۱۰۰ متر می‌رسد. مسافران می‌توانند برای ۲ ساعت از نمای ۳۶۰ درجه کره زمین را تماشا کرده و لذت ببرند. قیمت بلیت این پرواز ۱۲۵ هزار دلار بوده و از وب‌سایت استارت آپ سازنده قابل رزرو است. تاکنون تنها ۲۰ نفر این پرواز را تجربه کرده‌اند.

 

ارسال نظر