کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۱۲

    نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد طناب زدن پس از سنگ‌شکنی، می‌تواند در دفع خرده‌سنگ‌های کلیوی بیماران تاثیر قابل توجهی داشته باشد.بر اساس آن چه در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده است، محققان در پژوهشی اثر طناب‌زدن را بعد از سنگ‌شکنی بررسی کرده‌اند.نتایج حاصل از پژوهش نشان داد ورزش‌های دویدن بر روی ترد میل و طناب زدن در دفع خرده‌سنگ‌های پس از سنگ‌شکنی موثر است و درصد دفع خرده‌سنگ‌ها در گروه طناب‌زنی حدود ۸۵ درصد، در گروه تردمیل ۷۳ درصد و در گروه کنترل حدود ۵۷ درصد بوده است.

    جمجمه یک تمساح ۸ میلیون ساله که حیوانات بزرگی را شکار می‌کرد در استرالیا یافت شده است. محققان معتقدند که این تمساح عضوی از یک گونه جدید است. این جمجمه در سال ۲۰۰۹ در فاصله ۲۰۰ کیلومتری منطقه آلیس اسپرینگز در سرزمین شمالی استرالیا یافت شد. اندازه این تمساح تقریبا مشابه تمساح‌های آب شور امروزی بوده و طول ۱۷ فوتی (۵ متری) و وزن ۴۵۳.۵ کیلوگرمی داشته است. 

   به‌گزارش انگجت، اکنون پس از گذشت چهار سال از اینکه گوگل به‌طور کامل به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورد، این شرکت در تلاش است تا هدف بعدی خود را در این زمینه دنبال کند. امروز در رویداد گوگل I/O، «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل برنامه‌های این شرکت را برای استفاده کامل مراکز داده و دفاتر گوگل از انرژی بدون کربن تا سال ۲۰۳۰ تشریح کرد. در حال حاضر پنج مرکز داده گوگل با ۹۰ درصد انرژی بدون کربن کار می‌کنند که آخرین آنها در دانمارک است. گوگل پنج مزرعه خورشیدی برای کمک به اداره این مرکز داده ایجاد کرده است.

    بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، اشیاء پرنده ناشناس هوایی (UAP) طی سال‌های اخیر توسط یگان‌های هوایی امریکا مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و اکنون پنتاگون صحت این مساله را مورد تایید قرار داده است.

 

ارسال نظر