کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۰۹

    فناوری جدید رباتیک، با نهایت دقت، جرم گوش را خارج می‌کند و به سادگی به عمیق‌ترین قسمت گوش می‌رسد. کاربر می‌تواند با کمک دوربین و لنز‌های به کار رفته در این فناوری، درون گوش خود را روی تلفن همراه هوشمند ببیند و متوجه شود که کدام قسمت از گوش در حال تمیز شدن است.

    گروهی از محققان با همکاری مسعود آگاه، محقق ایرانی دانشگاه ویرجینیا تک در پژوهشی جدید، روشی مبتنی بر «کروماتوگرافی میکروگازی» (μGC) برای تجزیه و تحلیل قابل حمل، سریع و دقیق دستکاری و ترکیب گازوئیل با نفت سفید ارایه کرده‌اند.

    تغییر شکل نانوحامل‌ها، یکی از راه‌های بهبود کارایی رهایش دارو‌های ضدسرطان است. (در حال حاضر، ۹۰ درصد از نانوذرات تجویز شده کروی هستند.). از این رو، محققان به دنبال استفاده از نانوساختار‌های کرمی شکل هستند تا کارایی حمل و رهایش دارو بهینه‌سازی شود.

    یک روش تصویربرداری جدید ارایه شده است که فیلم‌های سه بعدی فوق‌العاده دقیق از مغز انسان ارایه می‌دهد. این روش دیدگاه‌های بی‌سابقه‌ای را در مورد حرکت ضربان‌دار مغز ارایه داده و به پزشکان ابزار جدیدی برای تشخیص ناهنجاری‌ها می‌دهد به‌طوری که محققان بینش جدیدی درباره اختلالات عصبی می‌یابند.

 

ارسال نظر