زمانی برای توسعه مشاغل اینترنتی و آنلاین

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۵۸۶
زمانی برای توسعه مشاغل اینترنتی و آنلاین

«فروشگاه اینترنتی صرفه مارکت و خطوط بسته‌بندی شکر، چای و حبوبات، طی مراسمی با حضور مدیرکل حراست بانک ملی ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و تنی چند از مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه توسعه صنایع بهشهر در محل انبارهای شرکت به‌پخش در تهران افتتاح شد.» این خبری است که در هفته‌های پایانی سال 99 و در روزهایی که مساله توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم بعد از کرونا و تحریم‌های اقتصادی به یکی از مهم‌ترین معادلات کشور بدل شده، روی ویترین رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها نشست. مدت‌هاست که کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی از ضرورت ورود شرکت‌ها و کارتل‌های عظیم تولیدی، توزیعی و فروش خبر می‌دهند، اما تعداد محدودی از شرکت‌ها در کشورمان هستند که چنین ضرورتی را درک کرده‌اند و تلاش می‌کنند ابعاد و زوایای گوناگون آن را عملیاتی کنند. واقع آن است که اقتصاد جهانی در حال عبور از کسب و کار سنتی و ورود به عصر و دوره تازه‌ای با میانداری مشاغل آنلاین است. چه خوش‌مان بیاید و چه نیاید؛ چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم؛ مدل کسب و کار در جهان در حال دگرگونی است؛ به نظر می‌‌رسد که امروزه، دوران بی‌دغدغه گذشته برای کسب و کارهای سنتی به پایان رسیده است و فضای کسب و کار به سمت و سوی نوع دیگری از ایده‌پردازی و خلاقیت در حال گذار است که در آن به شکل و شمایل دیگری از برنامه‌‌ریزی و اجرا نیز نیاز است. دوره‌ای که در آن مغازه‌های سنتی و بازارچه‌های نوستالژیک جای خود را به نوع خاصی از کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال داده است. کسب و کارهای نوینی که در آن نه بازارهای چارسو و راسته‌‌های کسب و کار، بلکه فضای مجازی و اپلیکیشن‌های ارتباطی حرف اول و آخر را می‌زند. در مراسم افتتاح شرکت صرفه مارکت، ابتدا امیرتقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تصویری از چشم‌انداز برنامه‌ریزی‌های مجموعه بهشهر برای به چرخش درآوردن چرخ‌های تولید کشور سخن گفت. بعد از سخنان تجریشی، مجید محسنی‌مجد، مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر نیز از تصویری از روحیات و تفکراتی سخن گفت که باعث شده به‌پخش به عنوان یک برند، مطرح در سطح اقتصاد ملی بدرخشد. در نهایت نیز بهروز پورمحمدی با اشاره به این واقعیت که به‌پخش در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۳۱۰۰ میلیارد تومان فروش نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را در بخش فروش رقم زده، بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برای توسعه مشاغل آنلاین و اینترنتی را تصویرسازی کرد. 

    نقش بسزای جهش تولید، در گرداندن چرخ‌های تولید کشور 

 در شرایطی که اقتصاد ایران در دوران مواجهه با کرونا و تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کند با کوچک‌ترین تنشی روند توزیع اقلام اساسی و مصرفی مردم را ساماندهی کند، شرکت به‌پخش با استفاده از رویکردهای نوین فناورانه و بهره‌مندی از فروشگاه‌های بر خط و اینترنتی تلاش می‌کند جریان سیال تولید، تامین و توزیع محصولات مورد نیاز مردم را بدون خدشه‌ای دنبال کند. در همین خصوص امیرتقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارایه موضوعاتی در خصوص عملکرد به‌پخش پرداخت و گفت: «سبد محصولات «به‌پخش» شامل بیش از ۵۰ برند غذایی، محصولات بهداشتی و دارویی است که از جمله آنها می‌توان به محصولات گروه توسعه صنایع بهشهر اعم از محصولات شرکت‌های: پاکسان، گلتاش، ساینا، مارگارین و بهپاک اشاره کرد. خوشحالیم که امروز «به‌پخش» خدمات و محصولات خود را توسعه داده است.» تجریشی افزود: «همان‌طور که شرکت‌های تولید‌کننده مواد‌غذایی و بهداشتی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی و سلامتی آحاد مردم دارند، نقش شرکت‌های‌ پخش و توزیع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که هر مقدار شرکت‌های تولیدی تلاش کنند تا محصول با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود، اما اگر توزیع مناسب صورت نگیرد، می‌تواند منجر به زیان یا حتی بحران شود. به خصوص در زمانی که کشور تحت شدید‌ترین تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است و دشمنان به هر نحو و بهانه‌ای سعی در خدشه‌دار کردن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند. خوشبختانه «به‌پخش» توانسته در زنجیره ارزش هلدینگ توسعه صنایع بهشهر نقش بسزایی را ایفا کرده و فاصله بین کارخانه و مصرف‌کننده نهایی را کوتاه کند.»

مدیرعامل گروه توسعه ملی با بیان اینکه این شرکت علاوه براین که توانسته با خدمات خود برای برندهای تولیدی گروه توسعه ملی خلق ارزش کند، گفت: «به‌پخش توانسته گستره فعالیت خود را به سایر برندهای ایرانی گسترش دهد و ما امروز خوشحالیم که «به‌پخش» و شرکت‌های گروه توسعه صنایع بهشهر در سال جهش تولید در چرخش چرخ‌های تولید نقش بسزایی داشته‌اند و سهم مهمی در خدمت به مردم عزیز به خود اختصاص دهند. امیدواریم که راه‌اندازی برند «صرفه مارکت»، بتواند با استفاده از ظرفیت بازار فروش آنلاین، به موفقیت‌های روزافزون این گروه کمک کند.»

   روحیه جهادی کارکنان است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند

 بدون تردید یکی از مهم‌ترین عوامل در مسیر بهبود شاخص‌های رشد و توسعه واحدهای اقتصادی، تفکرات و روحیاتی است که کارکنان شرکت‌ها در مواجهه با مسائل اقتصادی از آنها بهره می‌برند. بدون این روحیه جهادی و تفکرات متعالی، امکان رشد کمی و کیفی فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی بیشتر به یک رویای در دوردست شبیه خواهد بود تا واقعیتی که بتوان روی آن حساب جدی باز کرد.در همین خصوص مجید محسنی مجد مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر در مراسم افتتاح فروشگاه اینترنتی صرفه مارکت گفت: «بنده به واسطه اینکه مدتی توفیق خدمت در شرکت به‌پخش را داشتم، از نزدیک شاهد زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان بوده‌ام و امروز به‌پخش با مدیریت آقای پورمحمدی و با همت پرسنل و مدیران خلاق و جهادی خود توانسته اقدامات ارزشمندی را انجام دهند.»

وی تاکید کرد: «در یک سال اخیر همه‌ ما شاهد بودیم، کلیه‌کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا دچار تغییرات بسیاری شدند و یا اینکه از بین رفتند اما به‌پخش امروز با عبور از مشکلات و تلاش و مبارزه مداوم برای رفع کامل آنها، توانسته در شرایط فعلی کشور و با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا خوش بدرخشد و دو طرحی که امروز قرار است رسما آغاز به کار کند حاصل این تلاش و کوشش است. موفقیت به‌پخش نتیجه روزها و ساعت‌ها تلاش کارگرانی است که در خطوط تولید فعالیت می‌کنند و خود را متعهد می‌دانند که به نحو احسن کالاهای مورد نیاز مردم را در سراسر کشور به صورت عادلانه توزیع کنند.»

    برای تحقق شعار جهش تولید 

با تمام قوا تلاش می‌کنیم

 بررسی آمارهای مستند نشان می‌دهد هر زمان که برندهای اقتصادی کشور به سمت استفاده از فناوری‌های ارتباطی جدید و اپلیکیشن‌های ارتباطی روی آورده‌اند، روند بهبود شاخص‌های رشد در بخش‌های مختلف نیز صعودی بوده است. بر اساس آمارهای مستند که توسط بهروز پورمحمدی، مدیرعامل هلدینگ به‌پخش ارایه شد شرکت به‌پخش بعد از استفاده از این روش‌های به‌روز ارتباطی رشد قابل توجهی را در بخش‌های گوناگون تجربه کرده است. پورمحمدی در همین خصوص تاکید کرد: بسیار خوشحالیم که در پایان بهمن ماه و مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توانستیم با دو پروژه حاضر سهم کوچکی در تحقق شعار جهش تولید داشته باشیم. پورمحمدی با بیان اینکه فرآیندهای اصلی به‌پخش تامین، بازاریابی، فروش و توزیع را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرکت سال ۲۰۲۰ میلادی با ۳۱۰۰ میلیارد تومان فروش نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را در بخش فروش رقم زد. بسیار خرسندیم که اخیرا در آخرین رتبه‌بندی در کنار شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و گروه توسعه صنایع بهشهر در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفتیم. یکی از مزایای رقابتی به‌پخش ناوگان عظیم حمل و نقل با در اختیار داشتن حدود ۴۰۰ خودرو و ظرفیت انبار موجود در ۳۰ استان کشور است به‌طوری که امسال حدود ۲۴۰ هزار تن کالا به بازار عرضه کردیم. وی با برشمردن ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی صرفه مارکت، دارا بودن محصولات انحصاری، برخورداری از ناوگان عظیم حمل و نقل به‌پخش، امکان گسترش جغرافیایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت انبار موجود در ۳۰ استان و ارتباط نزدیک با تامین‌کنندگان مختلف و توان جذب آنها را از وجوه تمایز این فروشگاه اینترنتی با رقبای حاضر قلمداد کرد. گفتنی است در پایان مدیرعامل گروه توسعه صنایع بهشهر به پاس عملکرد موثر و مثبت شرکت به‌پخش در طول سال مالی گذشته که موجب بر جای گذاشتن رکورد فروش و رشد فروش شرکت‌های تابعه شد، لوح تقدیری به مدیرعامل این شرکت اهدا کرد.

 

ارسال نظر