اخبار کوتاه

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۴۱

هوای اهواز ناسالم است

هوای اهواز با شاخص ۱۳۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شهرهای ساری با شاخص ۱۳، زنجان ۲۰، بیرجند ۲۸، گرگان ۲۹، سنندج ۳۰، اردبیل ۳۳، سمنان ۳۹، تبریز ۴۷، قزوین ۵۰ و یاسوج ۵۰ پاک است. شهرام سپهرنیا اظهار داشت: هوای شهرهای شیراز با شاخص ۱۰۵ و اهواز ۱۱۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وام ۵۰  میلیونی برای فرزندان بازنشستگان  نیروهای  مسلح

مدیرعامل موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح ضمن اعلام جزئیات طرح «کوکباز» (سامانه بازار کسب و کارهای بازنشستگی) و راه‌اندازی ۱۲۰۰ غرفه در این پلتفرم، از اعطای وام خوداشتغالی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد. غلامرضا رحیمی با بیان اینکه همه بازنشستگان نیروهای مسلح، جامعه هدف ما محسوب می‌شوند افزود: این مبلغ در سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیارد بوده که امسال هر فرزند بازنشسته که شرایط احراز وام را داشته باشد و نیز کمیته تخصصی تایید کند که مدارک ارایه شده طبق شیوه نامه ارسالی به استان، منتج به کسب و کار می‌شود تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام تعلق گیرد و افراد پس از راه‌اندازی کسب و کار در سامانه کوک باز غرفه خود را برای فروش تشکیل بدهند.

همکاری دو اورژانس  برای کمک به مددجویان

رییس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه بین اورژانس اجتماعی این سازمان و اورژانس ۱۱۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کمک و ارایه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویان این سازمان خبر داد. وحید قبادی دانا گفت: با این تفاهم‌نامه، بین خدمات اورژانس اجتماعی و خدمات پزشکی هم‌افزایی ایجاد می‌شود. همچنین این همکاری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی یعنی آنهایی که در معرض آسیب هستند یا آسیب دیده‌اند، افرادی که سلامت اجتماعی آنها به خطر افتاده یا افراد دارای معلولیت و سالمندان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. با امضای این تفاهم نامه می‌توان تجمیع خدمت بین دوسازمان بهزیستی و سازمان اورژانس ایجاد کرد تا سازمان اورژانس بتواند به دورنمایی که در نظر دارد برسد.

 

ارسال نظر