شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۶۱
شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید. سیما سادات لاری گفت: تا دیروز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید. در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. لاری تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

او در پایان توصیه‌هایی به شهروندان داشت و گفت: لازم است همه مردم در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور دقیق رعایت کنند تا استان‌های سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.  تعداد مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ همچنان در جهان نیز رو به افزایش است و تاکنون بیش از ۸.۵ میلیون نفر در ۲۱۳ کشور و منطقه در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

 تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کووید-۱۹ به ۴۵۶ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۱۵ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها چهار میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند. امریکا همچنان با اختلاف زیاد از سایر کشورها در صدر فهرست مناطق درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بالاترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. پس از آن، برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. همچنین بعد از امریکا در حال حاضر دو کشور برزیل و انگلیس، بالاترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ را دارند.

 

ارسال نظر