به افتتاحیه نمایشگاه عکاسی ۹۹ نیایید

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۶۰
به افتتاحیه نمایشگاه عکاسی ۹۹ نیایید

نمایشگاه گروهی «عکاسی ۹۹»، جمعه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری هنر طهران به کیوریتوری فریدون فربود بازگشایی می‌شود و تا ۳۰ تیر ادامه خواهد یافت. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون کاوه گلستان، مهدی پاکدل، سیف‌الله صمدیان، آکو سالمی، نیوشا توکلیان، امیر آقایی، آرمان استپانیان، مسعود زنده روح کرمانی و... به نمایش گذاشته خواهد شد. فریدون فربود درباره این نمایشگاه به ایسنا گفت: در نمایشگاه گروهی عکاسی ۹۹، طیف وسیعی از آثار عکاسان پیشکسوت، جوان و حتی عکاسانی که ما را ترک کرده‌اند، به نمایش گذاشته خواهد شد. آثار نمایشگاه در حوزه‌های مطبوعات، محیط زیست و طبیعت، فاین آرت و مستند به روی دیوار می‌روند. البته برای اینکه بتوانیم فضای نمایشگاه را یکدست کنیم، آثار در ابعاد کوچک به روی دیوار خواهند رفت.

او ادامه داد: باتوجه به شرایطی که پیش آمده، تصمیم گرفتیم مدت زمان برگزاری نمایشگاه را یک ماه در نظر بگیریم تا مخاطبان بتوانند با خیال راحت و بدون ایجاد ازدحام از نمایشگاه دیدن کنند، همچنین سعی کردیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا سلامت افراد به خطر نیفتد.

فربود اظهار کرد: برای برگزاری این نمایشگاه از همراهی خیلی خوب هنرمندان برخوردار شدیم که آنها چندین اثر را برای ما ارسال کردند تا از بین آنها یک اثر را باتوجه به هماهنگی که با سایر آثار دارند، انتخاب کنیم. در بین آثار انتخاب شده حدود ۴۰ عکس‌ سیاه سفید و باقی عکس‌ها رنگی هستند که در دو فضای جداگانه به نمایش در آمده‌اند. نمایشگاه موضوع خاصی ندارد؛ زیرا از طیف وسیعی از عکاسان دعوت شده است. از طرفی قصد داشتیم مخاطبان خود را در مقابل طیف وسیعی از آثار عکاسی که در طول این سال‌ها خلق شده، قرار دهیم. این عکس‌ها به مثابه پنجره‌ای هستند که روایت شخصی هر عکاسی را بیان می‌کند. فربود درباره هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه گفت: گالری هنر طهران که با برگزاری این نمایشگاه افتتاح می‌شود، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن در حوزه عکس و تصویر متمرکز خواهد بود؛ به همین دلیل تصمیم بر این بود که گالری با یک نمایشگاه گروهی عکاسی، این مسیر را آغاز کند. دلیل دیگر این بود که علاقه‌مندان به خرید آثار عکاسی بتوانند با قیمت پایین‌تری، راحت‌تر خرید کنند و اگر کسی دوست دارد مثلا از آقای گلستان اثری داشته باشد، راحت‌تر این کار را انجام دهند.

 

ارسال نظر