رفتار گردشگران با ادامه کووید۱۹ چه تغییری می‌کند؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۹۶
رفتار گردشگران با ادامه کووید۱۹ چه تغییری می‌کند؟

تداوم طولانی‌ مدت شیوع و تلفات کووید۱۹ در جهان، چه تاثیری در رفتار گردشگران خواهد داشت؟ آیا ترس عمومی مسافران را فرا می‌گیرد؟ پس از رفع تدریجی قرنطینه، چه گروهی از فعالان گردشگری خواهند توانست اقبالی کسب کنند؟  سهند عقدایی، تورگردان و فعال گردشگری معتقد است: مستند به آمار ابتلا و تلفات می‌توان نتیجه گرفت که این روند تا ماه‎ها و بلکه تا دو سال آینده با نوساناتی ادامه ‌خواهد یافت، امواج شیوع تصاعدی کووید۱۹ در برخی مقاطع سال مثل فصول سرد پاییز و زمستان دوباره شدت خواهد گرفت، از این رو ایجاد تعادل بین کار و سلامت، در حال ‌حاضر ‌منطقی‎ترین گزینه پیش‎روی جهان به نظر می‎آید لذا در ادامه نیز تحلیل و ‌توصیه‎ها با فرض وقوع ‌سناریو سوم ارایه خواهد شد. ‌ ‌

او افزود: رفتار دولت‎ها و مردم در حوزه تولید با حوزه تفریح و سفر متفاوت خواهد بود. اراده‌ای که در پی راه‎افتادن چرخ تولید و تامین مایحتاج عمومی وجود دارد موجب می‎شود دولت‎ها اجازه دهند خطوط تولید کارخانجات با تعهداتی بازگشایی شوند اما در مورد اماکن تفریحی و خوراکی و... نمی‌توان به اندازه بازگشایی کارخانه‌ها امیدوار بود.  این فعال گردشگری ادامه داد: پس از رفع تدریجی قرنطینه، آن دسته از فعالیت‎های گردشگری خواهند توانست اقبالی کسب کنند که اساسا به گردشگران اطمینان کافی بدهند که می‎توانند فاصله‎گذاری اجتماعی را رعایت و سلامت ایشان را با درصد بالایی تضمین کنند. طبعا در این مسیر به مرور دستورالعمل‎های بهداشتی هماهنگ‎تری از سوی سازمان‎ بهداشت جهانی و سازمان‎های بین‎المللی در حوزه سفر ارایه خواهد شد که به‌طور جداگانه برای بخش‎های مختلف صنعت گردشگری تدابیر جلوگیری از شیوع کووید۱۹ و فاصله‎گذاری اجتماعی تبیین شوند.

عقدایی توضیح می‌دهد: کریستف اندرسن پیش‎بینی می‎کند در پی بحران کووید۱۹، مسافران در هتل‎ها امنیت بیشتری احساس می‎کنند تا اقامت در خانه‎های اجاره‎ای که برخی وب‌سایت‎ها نظیر Airbnb ارایه می‎دهند. او همچنین می‎گوید در شروع دوباره صنعت سفر، ابتدا این سفرهای کاری هستند که آغاز می‎شوند، آنگاه سفرهای تفریحی داخلی به مقاصد نزدیک و بعد از آن سفرهای خارجی و به مقاصد دور هستند که با تاخیر بیشتری شروع خواهند شد.  به گفته عقدایی، به هر صورت درک رفتار و نیازهای گردشگران در ادامه بحران کرونا، نیاز به مشاهده مدام دارد و استفاده از این یافته‎ها برای تورگردان‎هایی میسر است که شرکت‎هایی چابک و منعطف داشته باشند.

 

ارسال نظر