مرگ دو موسیقیدان برنده «گرمی» بر اثر کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۸۰
مرگ دو موسیقیدان برنده «گرمی» بر اثر کرونا

«والاس رونی» نوازنده معروف امریکایی و «آدام شلزینگر» خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی هر دو بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

به گزارش گاردین، «والاس رونی» موسیقیدان برنده جایزه گرمی و نوازنده ترومپت یک هفته پس از بستری در بیمارستان ایالت نیورجرسی امریکا، بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سن ۵۹ سالگی درگذشت. او سابقه همکاری با «مایلس دیوس» آهنگساز و نوازنده برجسته ساز ترومپت را در کارنامه دارد و در کنسرت‌ها فراوانی در کنار او نوازندگی کرد. والاس رونی در سال ۱۹۹۴ و برای آلبوم «بزرگداشت مایلس» موفق به کسب جایزه معتبر گرمی شد. آدام شلزینگر خواننده و ترانه سرای امریکایی نیز در سن ۵۲ سالگی در بیمارستانی در شهر نیویورک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او در طول دوران فعالیت هنری خود موفق به کسب یک جایزه گرمی و سه جایزه امی شده بود و نامزدی جوایز اسکار، تونی و گلدن‌گلوب را نیز در کارنامه داشت.  شلزینگر بیشتر برای تاسیس گروه موسیقی امریکایی

«Fountains Wayne» وفعالیت به عنوان خواننده و نوازنده گیتار باس در این گروه شناخته شده است.

  یک افشاگری سینمایی علیه ترامپ

فیلم سینمایی «بامبشل» به طرزی هوشمندانه در یک موقعیت زمانی خاص، تاریخ فساد در سیاست یک شبکه خبری و نیز ارتباط آن با سیاست‌مداری مثل ترامپ را بیان می‌کند. اگر می‌خواهید درباره دونالد ترامپ و فاکس نیوز، یکی از معروف‌ترین کانال‌های خبری راست‌گرای امریکایی بیشتر بدانید، دیدن این فیلم می‌تواند چون تصویری واضح از ارتباط جمهوری‌خواهان، مدیران شبکه فاکس‌نیوز، سیاست‌ورزی و فساد این دو پدیده باشد. فیلم «بامبشل» به‌شدت سیاسی و فمینیستی است اما از وجوه مثبت این دو گرایش بهره می‌برد و باید دانست که این فیلم می‌توانست از همین دو لطمه بخورد. جی روچ کارگردان فیلم پیش از این، کمدی‌های معروف «دیدار با والدین» را کارگردانی کرده بود و نیز فیلمی بیوگرافیک چون «ترومبو» را در کارنامه داشت که همه آنها از سطح استاندارد قابل اعتنایی برخوردار بودند. در جهانی که از ترامپ به عنوان سوژه شر این روزهایش یاد می‌کنند و باز در جهانی که نسبت به حقوق زنان افراطی‌گری زیادی را شاهدیم که به مرز تبلیغات می‌رسد یا به درون سطحی‌نگری می‌غلتد، دیدن «بامبشل» می‌تواند تصویری بی‌آلایش به ما بدهد؛ با داستانی سرراست و البته با کیفیت. داستان و شیوه کارگردانی فیلم «بامبشل» به طرزی هوشمندانه در یک موقعیت زمانی خاص، تاریخ فساد در سیاست یک شبکه خبری و نیز ارتباط آن با سیاست‌مداری مثل ترامپ را بیان می‌کند. مگان، گرچن و کایلا سه کارمند شبکه فاکس‌نیوز هستند که هر کدام در برهه آغاز، اوج و پایان عصر خود در فاکس‌نیوز به سر می‌برند، با سه سن مختلف از سه نسل و البته یک وجه اشتراک پنهانی یعنی تجربه تعرض یا دعوت به تعرضی که با آن روبرو بوده‌اند. این انتخاب، و سپس افشاگری گویی روند تاریخی یک شبکه در مواجهه با جنس زن است. جنسیتی که دونالد ترامپ نیز، بنا بر تاکید داستان، آن را هرزه و بی‌اهمیت می‌پندارد.

 

ارسال نظر