ایستگاه

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۵۳۲۴
ایستگاه

استقبال کره‌ای‌ها از  «مرد نامرئی»

«مرد نامرئی» با وجود خطر ویروس کرونا در کره جنوبی پرفروش شد و «۱۹۱۷» نیز عنوان دوم گیشه‌های کره جنوبی را کسب کرد. به گزارش ورایتی، گیشه‌های کره جنوبی با وجود خطر گسترش ویروس کرونا در کشور با فروش بیش از ۲۳۰ هزار بلیت در دو روز شنبه و یکشنبه، به فروش خود ادامه دادند. این آمار پایین‌تر از فروش ۲۸۵ هزار بلیت آخر هفته پیش است و حتی به نصف فروش یک هفته قبل‌تر از آن نمی‌رسد. با این حال در میان فیلم‌هایی که مردم آنها را در سینماها تماشا کردند «مرد نامرئی»، «۱۹۱۷» و «هیولاها بر حصیر پنجه می‌کشند» سه جایگاه نخست را از آن خود کردند. مرد نامریی که فیلمی در ژانر ترسناک است ۶۵۱ هزار دلار فروش کرد و ۸۵ هزار و ۱۷۱ نفر به تماشای آن نشستند. این فیلم در مجموع در دو هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد ۳۱۴ هزار بلیت فروخته و ۲.۲۸ میلیون دلار فروش کرده است. درام جنگی «۱۹۱۷» نیز ۴۹۰ هزار دلار دیگر از فروش

 ۶۰ هزار بلیت کسب کرد و در مجموع در سه هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد فروشش را به ۴.۱۳ میلیون دلار رسانده است. در مجموع بیش از ۵۳۸ هزار بلیت برای این فیلم به فروش رفته است. تریلر جنایی کره‌ای «هیولاها بر حصیر پنجه می‌کشند» هم ۲۳۳ هزار دلار از فروش ۳۰ هزار بلیت کسب کرد و مجموع فروشش را به ۴.۱ میلیون دلار از فروش بیش از ۵۶۸ هزار بلیت در سه هفته رسانده است. این سه فیلم در مجموع ۶۲.۲ درصد از کل فروش سینماهای کشور را در این آخر هفته به خود اختصاص دادند. درام امریکایی «زنان کوچک» و کمدی «کاندیدای صادق» دیگر فیلم‌های پرفروش هفته بودند.

جشنواره فیلم صوفیه عقب افتاد

به دستور دولت بلغارستان همه سینماها و تئاترها و نمایشگاه‌های فرهنگی تعطیل شدند. به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، در میان رویدادهای متعدد فرهنگی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در بلغارستان متوقف شده، جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه نیز اعلام کرد برگزاری این رویداد را به تعویق می‌اندازد. بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بلغارستان که قرار بود از ۱۲ تا ۲۴ مارس (۲۲ اسفند ۹۸ تا ۵ فروردین ۹۹) برگزار شود به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونای جدید به تعویق افتاد. این خبر دیروز و یک روز پس از آن اعلام شد که ۴ مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در بلغارستان تایید شد. به دنبال این خبر کابینه بلغارستان همه رویدادهای فرهنگی در فضای بسته را ممنوع اعلام کرد که شامل حال سینماها، تئاترها، برنامه‌های موسیقی و نمایشگاه‌های هنری هم می‌شود. آرت فست سازمان‌دهنده جشنواره فیلم صوفیه در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به خطری که جهان را تهدید می‌کند، این جشنواره به تعویق می‌افتد. در عین حال هفدهمین میتینگ صوفیا نیز که از برنامه‌های جنبی جشنواره بود، به تعویق افتاد.

 

ارسال نظر