ایستگاه

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۸۴۴
ایستگاه

شروع ۱۰۰ میلیون دلاری «سونیک خارپشت»

فیلم جدید کمپانی پارامونت با بازی جیم کری موفق شد تا فروشش را با رقم ۵۷ میلیون دلار در آمریکا و ۱۰۰ میلیون دلار در سطح جهان شروع کند. به گزارش ورایتی، «سونی خارپشت» با فروشی که در اولین آخر هفته اکرانش ثبت کرده موفق‌ترین فیلمی است که بر مبنای یک بازی ویدیویی ساخته می‌شود.

در حالی که انتظار می‌رفت این فیلم حدود ۶۷ تا ۷۰ میلیون دلار تا دوشنبه کسب کند، بهترین نتیجه را برای یک تعطیلات آخر هفته برای فیلمی که برمبنای یک بازی ویدیویی ساخته شده، کسب کرد. این موفقیتی بزرگ برای جف فولر کارگردان آن محسوب می‌شود. این فیلم که برای ساختش ۸۷ میلیون دلار هزینه شده اکرانش را سه ماه به تعویق انداخت تا به سازندگانش به اندازه کافی وقت بدهد تا شخصیت اصلی آن را دوباره طراحی کنند. در این فیلم بن شوارتز در نقش یک مخلوق آبی پشمالو صداپیشگی کرده است. داستان فیلم درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می‌شود و به او کمک می‌کند تا دکتر رباتنیک با صداپیشگی جیم کری به قدرت او دست پیدا نکند.

کمپانی پارامونت که سال ۲۰۱۹ با «مرد ماه جوزا» و «ترمیناتور: سرنوشت تیره» شکست بدی را در گیشه متحمل شده بود، به این موفقیت نیاز داشت. البته این استودیو برای سال جدید فیلم های «تاپ گان» و ادامه «یک جای کاملا ساکت» را در برنامه دارد.

اولیور استون،  رییس جشنواره فیلم  عربستان  شد

اولیور استون به عنوان رییس فستیوال سینمایی دریای سرخ عربستان سعودی در آستانه برگزاری اولین دوره این رویداد انتخاب شد. به گزارش ورایتی، همزمان با اعلام نام اولیور استون به عنوان رییس بخش رقابتی جشنواره فیلم عربستان که با عنوان دریای سرخ برگزار می‌شود، اسامی فیلم‌های حاضر در این بخش نیز اعلام شد.

این جشنواره که امسال نخستین سال خود را تجربه می‌کند اولین اکران فیلم «دستیار» را که با الهام از ماجرای رسوایی واینستین ساخته شده، در خاورمیانه نمایش می دهد.

فیلم افتتاحیه این جشنواره «کتاب خورشید» است که اولین تجربه کارگردانی فراس و صحیب گواس و درباره نوجوانی به نام هشام است که با پدیده یوتیوب در عربستان بزرگ می‌شود. این فیلم با حمایت خود جشنواره ساخته شد. محمود صباغ رییس جشنواره دریای سرخ با صدور بیانیه‌ای از فیلم «کتاب خورشید» به عنوان نمونه‌ای از آثار جامعه پرشور فیلمسازان پیشگام یاد کرد. صباغ که خود فیلمساز است برای ساخت کمدی‌هایی چون «برکت برکت را ملاقات می‌کند» و «عمره و ازدواج دوم» شناخته می‌شود.

این رویداد برپایی نخستین جشنواره سینمایی در عربستان پس از حذف ممنوعیت سینما در سال ۲۰۱۷ است. این جشنواره که از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) آغاز می‌شود تا ۲۱ مارس در منطقه تاریخی جده و در سایت میراث جهانی یونسکو برپا خواهد بود. حسین کوریمبوی که مدیر هنری این جشنواره است پیشتر به عنوان برنامه‌ریز بخش مستند جشنواره فیلم ساندنس فعالیت کرده است.

 

ارسال نظر