یلدا در بخش رسمی جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۱۸۹
یلدا در بخش رسمی جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد

با اعلام پذیرش یلدا سومین ساخته بلند مسعود بخشی در بخش رسمی و رقابتی هفتادمین جشنواره جهانی فیلم برلین، نخستین نمایش اروپایی این فیلم پس از پرمیر بین‌المللی در ساندنس امریکا، در جشنواره برلین خواهد بود.

در حالی که پیش‌تر انتخاب یلدا در بخش رقابتی چهل و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام، مهم‌ترین جشنواره کشور هلند قطعی شده بود، به دلیل همزمانی جشنواره رتردام با ساندنس در امریکا، نخستین نمایش اروپایی یلدا در جشنواره فیلم برلین خواهد بود.

یلدا در بخش مسابقه رسمی جنریشن (بالای ۱۴ سال) برای جایزه خرس کریستال این بخش رقابت خواهد کرد. کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره جهانی برلین با مقایسه یلدا با آثار سیدنی لومت کارگردان سینمای امریکا، آن را فیلمی مدرن و مهم توصیف کرده و ماریان ردپت مدیر بخش جنریشن، آن را فیلمی تفکرانگیز دانسته که از طریق فضای محدود یک استودیوی تلویزیونی، قادر به ترسیم پرتره جامعه است.

یلدا هفته آینده در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس امریکا روی پرده می‌رود. این فیلم که داستانی پیرامون بخشش دارد توسط علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است. این فیلم تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان است و پیرامید اینترنشنال پخش و فروش جهانی آن را برعهده دارد.

 

 

ارسال نظر