ایستگاه

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۶۰۱۲۳
ایستگاه

«لوور» میزبان آثار مرد سیاه‌پوش

موزه «لوور» پاریس صدمین سالروز تولد «پیر سولاژ» هنرمند فرانسوی که برای هشت دهه عموما نقاشی‌های سیاه‌رنگ خلق کرده را با برگزاری نمایشگاهی از آثار او گرامی‌ می‌دارد.

به گزارش فرانس۲۴، ۲۰ اثر از بیش از ۱,۷۰۰ تابلو نقاشی که در طول دوران حرفه‌ای «پیر سولاژ» خلق شده است، طی یک نمایشگاه ویژه سه‌ماهه که اوایل این ماه در موزه لوور آغاز شد و تا نهم مارس ادامه خواهد داشت، نمایش داده می‌شوند. این نقاش چیره‌دست فرانسوی در افتتاحیه این نمایشگاه حاضر شد و «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه و همسرش نیز روز دهم دسامبر در این نمایشگاه حضور یافتند.

موزه «لوور» با برگزاری این نمایشگاه به بررسی روند پیشرفت «پیر سولاژ» از پایان جنگ جهانی دوم به بعد تاکنون می‌پردازد.«سولاژ» که از سال ۱۹۴۶ اغلب آثارش را با استفاده از رنگ سیاه خلق کرده است، سفر خود به دنیای رنگ سیاه را به‌طور مشخص و جدی از سال ۱۹۷۹ و با خلق مجموعه تابلوهای نقاشی با عنوان «فراتر از سیاه » آغاز کرد. از آن زمان به بعد هیچ رنگ دیگری در تابلوهای نقاشی او ظاهر نشده است. مردم معمولا او را با لقب «مرد سیاه دنیای هنر» می‌شناسند. او اغلب اوقات نیز لباس‌های سیاه به تن می‌کند. «سولاژ» اوایل امسال در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «سیاه هیچگاه یکسان نیست؛ چراکه نور همواره باعث تغییر آن می‌شود.» این نقاش رنگ سیاه را به عنوان «رنگی بسیار فعال» توصیف کرده که وقتی در کنار یک رنگ تیره قرار می‌گیرد، برانگیخته می‌شود.

سقوط سهم هالیوود از سینماهای چین

بازار فروش فیلم در چین ۲۰۱۹ بیش از همیشه بر فیلم‌های تولید داخل متمرکز ماند و سهم هالیوود تنها ۲ فیلم در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال بود. به گزارش ورایتی، نمی‌توان گفت «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» با فروش ۱۲ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش در چین، نشان‌دهنده موفقیت هالیوود در بازار فیلم این کشور است؛ بلکه در سالی که گذشت در باکس آفیس چین تنها دو فیلم هالیوودی در میان ۱۰ عنوان پرفروش سال ۲۰۱۹ جای گرفتند. این در مقایسه با ۵ عنوان از ۱۰ عنوان پرفروش سال پیش، بسیار پایین‌تر است و نشان می‌دهد بازار فروش سینمای چین نمی‌خواهد تابعی از هالیوود باشد. به گفته کریس فنتون رییس پیشین اپل در چین، این بدترین تجربه هالیوود در چین از سال ۲۰۰۸ است. این در حالی است که سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هفته‌هایی بودند که ۹۰ درصد باکس آفیس چین را فیلم‌های خارجی در تصرف داشتند و این در حالی بود که اگر بیش از ۵۰ درصد فروش گیشه سینمایی از فروش فیلم‌های خارجی تأمین می‌شد، دولت از آنها مالیات جداگانه دریافت می‌کرد. به نظر می‌رسد این سیاست دیگر ضرورتی نداشته باشد. اکنون محصولات داخلی چین مانند فیلم حماسی علمی-تخیلی «زمین سرگردان» و انیمیشن «نزا» موفق شدند تا سینماروها را حتی بیشتر از فیلم‌های خارجی جذب خود کنند.

 

ارسال نظر