کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۹۲

مردم افغانستان نگران امنیت خود هستند

نتیجه نظرسنجی بنیاد آسیا نشان می‌دهد مردم افغانستان بیش از گذشته نگران امنیت شخصی خود هستند. بنا به نتیجه این نظرسنجی ۷۴.۵درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‎اند همواره، اغلب یا گاهی نگران امنیت شخصی خود در افغانستان هستند. این رقم نسبت به نظرسنجی ۲۰۱۸ سه درصد افزایش یافته است. همچنین ۶۴درصد از مردم افغانستان بر این باور هستند که صلح با طالبان امکان‌پذیر است. این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۳.۵ درصد و در سال ۲۰۱۷ تنها ۵۲.۳درصد بود. ناامنی و شرایط اقتصادی دو دغدغه اصلی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بوده است.

تعویق بررسی قانون جدید انتخابات در عراق

پارلمان عراق از تعویق رأی‌گیری درباره قانون جدید انتخابات خبر داده است. به‎گزارش سومریه نیوز، پارلمان عراق که قرار بود سه‌شنبه برای رأی‌گیری درباره قانون جدید انتخابات تشکیل جلسه دهد، جلسه خود را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت. هیات رییسه پارلمان عراق با صدور بیانیه گفته: «با توجه به اهمیت دو قانون انتخابات پارلمان و کمیسیون عالی انتخابات، ریاست پارلمان تصمیم گرفت که بررسی‌ها درباره این قوانین را ادامه دهد.» پارلمان عراق پس از پذیرش استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری، تصویب قانون جدید انتخابات را به سه‌شنبه موکول کرده بود.

رشد ۰.۹درصدی اقتصاد ترکیه در تابستان

شاخص حجم تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد رشد یافت. بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه توئیک، شاخص حجم زنجیره‌ای تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه سوم سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد رشد داشته است. بر این اساس، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی با توجه به روش تولید در قیمت‌های فعلی در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ افزایش یافته و به یک تریلیون و ۱۴۵ میلیارد و ۹۹ میلیون لیر رسیده است.

ژاپن به خلیج فارس نیروی نظامی اعزام می‌کند

با وجود مخالفت‌های حزب کمیتو به عنوان یکی از همپیمانان «آبه شینزو» نخست‎وزیر ژاپن، دولت مایل است یک ناوشکن و یک هواپیمای شناسایی به منطقه خاورمیانه و خلیج فارس اعزام کند. آساهی شیمبون نوشته، توکیو قصد دارد این تصمیم را در ماه جاری و با هدف نشان دادن همبستگی خود با واشنگتن برای حضور در ائتلاف دریایی این کشور در خاورمیانه اجرایی کند.

 

ارسال نظر