ایستگاه

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۵۷۰۷
ایستگاه

رقابت ۶۸ کشور برای گران‌ترین جایزه  ادبیات کودک

تعداد ۲۳۷ نامزد از ۶۸ کشور جهان برای کسب جایزه ۴۰۰ هزار پوندی ادبیات کودک و نوجوان «آسترید لیندگرن» در سال ۲۰۲۰ با یکدیگر رقابت می‌کنند. بر اساس اطلاعاتی که سایت جایزه منتشر کرده، در میان ۲۳۷ نامزد این جایزه ادبی که در جریان نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان معرفی شدند، ۴۹ نفر برای اولین‌بار به جمع نامزدها راه یافته‌اند که از میان نویسندگان، تصویرگران، مروجان کتاب‌خوانی و قصه‌گویان از سراسر جهان انتخاب شده‌اند.  بیش از ۱۰۰ نهاد در سراسر جهان نامزدهای خود را برای این جایزه ادبی در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد داده‌اند و در نهایت ۴۶ درصد از نامزدهای این جایزه ادبی را زنان، ۴۱ درصد را مردان و ۱۳ درصد را نیز سازمان‌ها و نهادهای ادبی تشکیل می‌دهند.

بریتانیایی‌ها با ۲۰ نامزد شامل نویسنده و تصویرگر پررنگ‌ترین حضور را در جایزه «آسترید لیندگرن» ۲۰۲۰ دارند و پس از آن سوئد با ۱۳ نامزد، استرالیا با ۱۲ نامزد و امریکا با ۱۱ نامزد قرار گرفته‌اند.

«ایرلندی»  فیلم  افتتاحیه جشنواره قاهره شد

جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم قاهره ۲۰۱۹ هم انتخاب شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، «ایرلندی» که تاکنون به عنوان فیلم‌ افتتاحیه یا اختتامیه چندین جشنواره معتبر سینمایی انتخاب شده، از سوی دست‌اندرکاران جشنواره فیلم قاهره نیز به عنوان فیلم آغازگر این جشنواره انتخاب شد. به این ترتیب فیلم اسکورسیزی تور جهانی خود را کامل می‌کند و با اکران ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در قاهره، سفرش را به خاورمیانه و شمال آفریقا نیز ادامه می‌دهد.

 

ارسال نظر