رشد چشمگیر هندبال زنان

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۵۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۲۶۶۱
رشد چشمگیر هندبال زنان

نایب‌رییس هندبال بانوان استان اصفهان با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات دومین دوره استعدادهای برتر کشور در رشته هندبال گفت: مسابقاتی که در یزد برگزار شد، نشان از رشد و پیشرفت چشمگیر هندبال بانوان داشت، به ویژه استان‌هایی مثل البرز، قم، خراسان و یزد پیشرفت خوبی داشتند. اعظم قینانی با اعلام خبر جدایی از تیم هندبال لیگ برتری سپاهان اظهار کرد: سپاهان تیم بزرگی است، اما در این فصل به دلیل به توافق نرسیدن در مباحث مالی با سپاهان نخواهم بود. البته به غیر از سپاهان چند پیشنهاد دیگر داشتم که قبول نکردم. هفت سال زحمت کشیدن هزینه دارد.

وی در خصوص دومین دوره مسابقات استعدادهای برتر در رشته هندبال افزود: مسابقات امسال خیلی بهتر از سال قبل بود. سطح مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده خیلی خوب بود، به‌ویژه تیم‌های قم، البرز، خراسان رضوی و یزد خیلی نسبت به گذشته سطح متفاوتی داشتند. اما به هر جهت تیم ما باتجربه و تمریناتی که داشت قهرمان شد.

او اظهار کرد: یکی از نکات بازر مسابقات امسال این بود که سطح بازیکنان متفاوت شده بود، مخصوصاً دو نفر از بازیکنان تیم البرز فوق‌العاده بودند و مشخص بود در مورد استعدادیابی خیلی خوب عمل کرده بودند. در بحث استعدادیابی همه شهرها در حال تلاش هستند.

سرمربی سابق تیم هندبال سپاهان ادامه داد: به هرحال هر برنامه‌ای دارای نقصان است، اما باید محاسن آن را هم دید و حسن مسابقات استعدادهای برتر این است که بازیکنان دختر دیده شدند و از نظر فنی خوب بود. در تمام میزبانی‌ها مواردی پیش می‌آید که نیازی به عنوان کردن نیست و همه میزبان‌ها درگیر آن هستند. قینانی در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای نفرات منتخب گفت: از سال گذشته در بحث استعدادیابی برنامه‌ریزی شد و قرار است نفرات منتخب اردوهای ملی داشته باشند. سال گذشته دو مرحله اردو داشتند؛ امسال قرار است این دوره‌ها بیشتر شود. امسال نیز دو استعدادیاب در مسابقات حضور داشتند و بازیکنان خوب را شناسایی می‌کردند، مطمئن باشید نتایج که مشخص شود ماحصل آن یک تیم ملی نونهالان خیلی خوب خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که براساس آیین‌نامه‌ها این مسابقات، آیا استعدادیابی است یا نام دیگری می‌توان بر آن گذاشت، گفت: اینگونه مسابقات و برنامه‌ها را نمی‌توان استعدادیابی نامید، استعدادیابی روش‌های مختلفی دارد، این برنامه‌ها و سبک مسابقات را می‌توان بازیکن یابی خواند. بازیکنان را در مجموعه‌ای که مربیان از استان‌های مختلف به مسابقات آورده‌اند بر اساس فاکتورهای مورد نیاز در هندبال شناسایی می‌کنیم. وی تاکید کرد: بحث استعدادیابی خیلی مهم است که در حال حاضر نتایج استعدادیابی‌های گذشته را در تیم‌های ملی والیبال پسران می‌بینیم، امیدوارم هندبال نیز در این مسیر قرار گیرد. به هرحال بازیکنانی که در این مرحله در حال بازی هستند، شاید بیش از دو سال است که در حال تمرین و آموزش هستند. بازیکنانی که در مقطع پنجم و ششم هستند الزاماً در این رشته از 3 پایه اول شروع کردند و در یک سال این نتایج به دست نمی‌آید. کار حرفه‌ای نیازمند دید حرفه‌ای است، بیشتر بازیکن یابی می‌کنیم. شاید سبک و سیاق مسابقات استعدادهای برتر سال‌های آینده فرق کند.

نایب‌رییس هندبال بانوان استان اصفهان در خصوص هندبال ساحلی دختران نیز گفت: مسابقات استعدادیابی هندبال ساحلی فقط در بخش پسران برگزار شد، شاید سال آینده این اتفاق در بخش دختران نیز رخ دهد. دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد، کمی در بخش اعزام برون‌مرزی مشکل‌داریم، هرچند فدراسیون جهانی پوشش ما را قبول دارد؛ اما در داخل نیاز است که بیشتر روی آن کار شود.

قینانی در ارتباط با وضعیت هندبال بانوان اصفهان اظهار کرد: در هندبال استان نیز بر اساس برنامه‌های فدراسیون گام برمی‌داریم و مسابقات نونهالان استان را شروع کردیم و به دنبال آن مسابقات مناطق و کشوری را برگزار می‌کنیم. شرایط هندبال بانوان اصفهان خوب است و نتیجه کاری که ارگان‌های مختلف ازجمله؛ شهرداری‌ها در نواحی مختلف، کانون‌های هندبال آموزش‌وپرورش انجام می‌دهند و همچنین باشگاه‌ها را در نتایج خوب تیم‌های استان در سطح کشوری و انتخابی‌های تیم ملی و دو تیم باشگاهی خوب ذوب‌آهن و سپاهان می‌بینیم.

 

ارسال نظر