ایستگاه

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۸۸
ایستگاه

دنباله‌های «هالووین»  در راه است

دو فیلم جدید «هالووین» برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ راهی سینماها می‌شوند. به گزارش ورایتی، یونیورسال پیکچرز اعلام کرد ۲ فیلم «هالووین» پشت سر هم در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکران می‌شوند. این استودیو هر چند چیزی درباره «هالووین» سال پیش با بازی جیمی لی کورتیس به کارگردانی دیوید گوردون گرین  نگفت که به پرفروش‌ترین ادامه بر این مجموعه ترسناک بدل شد و در سراسر جهان ۲۵۰ میلیون دلار فروخت اما به نظر می‌رسد همان روند ادامه می‌یابد. اولین فیلم از این مجموعه با عنوان «هالووین می‌کشد» ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ اکران می‌شود و «هالووین پایان می‌یابد» یک سال بعد ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ راهی سینماها می‌شود. هر ۲ فیلم را گرین کارگردانی می‌کند و کورتیس در آنها در نقش اصلی ظاهر خواهد شد. این خبر را جان کارپنتر کارگردان و نویسنده اولیه این فیلم‌ها در صفحه توئیتر خود نیز تأیید کرد. فیلم سال پیش «هالووین» یازدهمین دنباله بر این مجموعه و پنجمین قسمتی بود که جیمی لی کورتیس در نقش «لوری استرود» بازی کرد و ادام‌های بر فیلم اصلی محصول سال ۱۹۷۸ بود که جان کارپنتر آن را کارگردانی کرده بود. فیلم سال پیش با امتیاز

 ۷۹ درصدی در سایت راتن تومیتوز روبرو شد و کارپنتر تهیه‌کننده اجرایی فیلم بود و آهنگ آن را نیز ساخت. فیلم هالووین اصلی سال ۱۹۷۸ به کارگردانی کارپنتر برمبنای فیلمنامه خود وی با مایکل ۶ ساله شروع می‌شد که خواهر نوجوانش را در سال ۱۹۶۳ می‌کشد و اکنون بعد از ۱۵ سال، درست چند روز قبل از جشن هالووین، مایکل از زندان می‌گریزد.

«شیر شاه» انفجاری آغاز می‌کند

براساس آمار پیش‌فروش بلیت، انیمیشن «شیر شاه» با فروش ۱۸۵ میلیون دلاری در امریکای شمالی شروعی انفجاری را در روزهای افتتاحیه خود تجربه خواهد کرد. به گزارش ورایتی، «شیر شاه» کمپانی دیزنی فروشی ۱۸۵ میلیون دلاری را در آخر هفته افتتاحیه خود تنها در امریکای شمالی تجربه خواهد کرد. اولین آمار حکایت از این دارد که «شیر شاه» دومین افتتاحیه بزرگ سال ۲۰۱۹ در امریکای شمالی را به نام خودش ثبت می‌کند و جایگزین «شگفت‌انگیزهای ۲» می‌شود که سال پیش ۱۸۲.۷ میلیون دلار در اولین آخر هفته افتتاحیه‌اش فروش کرد و نهمین فیلم پرفروش امریکا در همه تاریخ شد. این آمار بر مبنای پیش فروش بلیت‌ها به دست آمده که چیزی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار از نمایش در ۴۷۲۵ سالن سینما است. تعداد سالن‌های سینما نیز رکوردشکن بوده است. این فیلم که کارش را از پنج‌شنبه شب در سینماها شروع کرد در همان شب اول ۲۳ میلیون دلار فروخت. این بزرگ‌ترین فروش پیش‌نمایش فیلمی از دیزنی پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» است که ۲۵ آوریل با فروش ۶۰ میلیون دلاری در شب نخست رکورد گذاشت و در اولین آخر هفته اکرانش ۳۵۷ میلیون دلار به دست آورد. «شیر شاه» را جان فاورو کارگردانی کرده و فیلم بر مبنای انیمیشن موفق سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. نقدهایی که تاکنون در سایت راتن تومیتوز منتشر شده امتیازی ۵۶ درصدی به این فیلم داده‌اند، اما در میان تماشاگران جایگاه متفاوتی داشته است.

 

ارسال نظر