ایستگاه

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۳۷
ایستگاه

بازگشت ۱۰۰ میلیون دلاری «مردان سیاه پوش» به سینما

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های کمدی-اکشن و علمی-تخیلی «مردان سیاه‌پوش» در هفته نخست اکران به فروش جهانی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت. به گزارش ورایتی، «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» محصول کمپانی سونی که چهارمین قسمت از این سری فیلم است، در نخستین هفته اکران همزمان با سینماهای امریکا در ۵۸ کشور خارجی نیز اکران خود را آغاز کرد و با فروش ۷۴ میلیون دلاری صدرنشین جدول فروش هفتگی گیشه بین‌الملل نام گرفت. با وجود فروش خوب «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» در کشورهای خارجی، این فیلم در سینمای امریکا آغاز ناامیدکننده‌ای داشت و تنها به فروش ۲۸ میلیون دلاری اکتفا کرد تا فروش جهانی هفته نخست نمایش این فیلم به ۱۰۲ میلیون دلار برسد. این فیلم که با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده، در نیویورک، مراکش، ایتالیا و لندن فیلمبرداری شده است و روایتگر عملیات‌های طلایی مردان سیاه‌پوش برای به دام انداختن خلاف‌کاران در سراسر جهان است و «تسا تامپسون»، «کریس همسورث» و «ربکا فرگوسن» بازیگران اصلی آن هستند و جای بازیگران سرشناسی چون «ویل اسمیت» و «تام لی جونز» را گرفته‌اند که ۲۲ سال پیش در اولین قسمت «مردان سیاه‌پوش» مقابل دوربین رفتند. «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» بهترین عملکرد خارجی را با ۲۶.۳ میلیون دلار در سینماهای چین ثبت کرد و روسیه (۵.۱ میلیون دلار)، کره جنوبی (۴.۹ میلیون دلار)، مکزیک (۳.۹ میلیون دلار)، ژاپن _۳.۵ میلیون دلار و بریتانیا (۳.۴ میلیون دلار) از دیگر بازارهای موفق این فیلم در هفته نخست اکران بودند. مجموع فروش جهانی فیلم‌های «مردان سیاه‌پوش» تاکنون به ۱.۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

همکاری ایران و چین در تولید مشترک سینمایی

رییس کمپانی فیلم چین دیروز اعلام کرد ایران و چین با هم تولیدات مشترک سینمایی می‌سازند. به گزارش ورایتی، میائو ژیائوتیان اعلام کرد چین قرارداد همکاری در تولیدات سینمایی با ۲۲ کشور امضا کرده و چنین قراردادی را با ایران تا پایان امسال امضا می‌کند. این مقام مسوول شرکت تولید فیلم چین این خبر را دیروز در جشنواره فیلم شانگهای اعلام کرد. این جشنواره امسال میزبان ۶ فیلم در بخش «فوکوس ایران» است و جلسات گروهی را برای همکاری عمیق‌تر نیز برگزار خواهد کرد. رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در نشستی به ارایه چشم‌اندازی از سینمای ایران پرداخت و درباره تاریخ و عملکرد مدرن آن صحبت کرد. او در بخش مهمی از صحبت‌هایش به معرفی سازمان‌ها و بخش‌های دولتی صنعت فیلم ایران اشاره کرد که در راس این فهرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران جای داشت. در این نشست جیانگ هیانگ کارگردان سینما گفت: چین و ایران در زمینه‌هایی چون محیط اجتماعی و محیط خلاقانه نقاط مشترک زیادی دارند. وانگ یی‌بینگ مدیرعامل «گروه فیلمسازی درتی مانکی» گفت: صنعت فیلم ایران و چین علاقه‌مند موضوع‌های واقع‌بینانه هستند و هر یک از این دو کشور ساختار اجتماعی پیچیده، جمعیتی وسیع و خاکی پهناور برای خلاقیت دارد.

 

 

ارسال نظر