طلسم‌شکنی رضا اطری با قهرمانی در آسیا

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۸۰
طلسم‌شکنی رضا اطری با قهرمانی در آسیا

نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران، مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و برای نخستین‌بار طی سال‌ها حضور در تیم‌های ملی در یک رویداد رسمی به مدال طلا رسید.پیمان بیابانی در 65 و یونس امامی در 70 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در «شی آن» چین در جریان است، رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز آسیا و بازی‌های آسیایی در دیدار نهایی مقابل کوم سونگ کانگ دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از کره شمالی با نتیجه ۹ بر ۳ به برتری رسید و اولین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. اطری پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۱۴ بر ۴ حکمت‌الله وحیداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. آخرین مرتبه حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب مدال طلای آسیا در وزن ۵۷ کیلوگرم شده بود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز پیمان بیابانی در دیدار رده‌بندی برابر سراج الدین حسن اف از کشور ازبکستان روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی سخت و دشوار با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. بیابانی پیش از این در دور اول مقابل کاتای یرلانبیک از چین با نتیجه ۷ بر ۷ پیروز شد. وی در دور دوم مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور باجرانگ در دیدار فینال، بیابانی به گروه بازنده‌ها رفت و مقابل فرناندو دیووشان از سریلانکا با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. در این وزن باجرانگ نایب قهرمان جهان از هند در دیدار فینال در حالی که ۷ بر ۴ از اوساکوف قزاق عقب بود در ثانیه‌های پایانی با خاک کردن حریف و باراندازهای پیاپی در نهایت ۱۲ بر ۷ پیروز شد و برای دومین مرتبه قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. اما در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز برابر باتیر بورجاکوف از ترکمنستان روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه یک طرفه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز آسیا را از آن خود کرد.

امامی پیش از این در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد راجنیش از هند گذشت. وی در دور بعد مقابل تمولن انتختویا از مغولستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکوجا کایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.امامی سال گذشته نیز برای ایران در این رقابت‌ها کشتی گرفت اما در پایان به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید. در این وزن کایپانوف از قزاقستان در فینال ۹ بر صفر شیگا از ژاپن را برد و به مدال طلای آسیا رسید.

بهمن تیموری در وزن ۷۹ و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم دو کشتی‌گیر دیگر ایران در ۵ وزن نخست هستند که برای کسب مدال طلا به مصاف رقبای‌شان می‌روند.

 

 

ارسال نظر