بیعت ارتش با امام (ره)

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۴۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۸۲۸
بیعت  ارتش با امام (ره)

بیست و نهم فروردین 1358، ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بیعت با امام خمینی و تاکید بر وفاداری خویش به انقلاب اسلامی رژه کم سابقه و شورانگیزی را در سراسر کشور برگزار کرد و از آن زمان به بعد، این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نام گرفت.

29 فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای انقلاب لبیک گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستم شاهی به ستیز بی‌امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.

به همین مناسبت از سوی امام خمینی (ره) روز بیست و نه فروردین به نام ارتش نامگذاری شد. امام خمینی (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت «لحظه شادی بندگان خدا و یأس ستمگران» نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز قلمداد کردند. با نگاهی گذرا به تاریخ خونبار انقلاب اسلامی در می‌یابیم که از لحظه نخست پیروزی انقلاب، ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ابراز کرده و در اثبات این معنا فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیار کرده‌اند. گسستن از رژیم فاسد پهلوی و پیوستن به اقیانوس ملت، بیعت با امام امت، درهم شکستن توطئه‌های گوناگون دشمن به ویژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگیر چندین ساله، در عرصه‌های حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

در ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران، رهنمودهای رهبر فقید انقلاب، بر آگاهی ارتشی‌ها نسبت به ماهیت ضد اسلامی و غیر مردمی رژیم فاسد پهلوی افزود. در این رهگذر فرمایش‌های «حضرت امام» وجدان‌های بیدار و فطرت‌های آلوده نشده ارتشیان را در سطوح مختلف به بیداری می‌خواند و زمینه را برای پیوستن آنان به انقلاب اسلامی و ملت به پاخاسته ایران مهیا می‌کرد. امام خمینی (ره) در این رابطه فرموده‌اند: «شما خیال می‌کنید ارتش دل خوشی دارد از این ها؟ کسی که زمام همه ارتش را بدهد دست چهار نفر امریکایی، مستشار امریکایی، که همه جهات در دست آنها باشد، اینها همه در تحت فشار باشند، اینها دل خوشی دارند؟

اگر کسی غیرتمند باشد دل خوشی نمی‌تواند داشته باشد، نباید اینها همه ساکت باشند، اینها هم روابط باید داشته باشند، بین احزاب و لشکری‌ها، بین لشکری‌ها و روحانیون. همه باید با هم روابط داشته باشند و نقشه بکشند برای زوال این آدم.ای سربازان غیور که برای وطن و کشور خود فداکاری می‌کنید، به پاخیزید، پیوند خود را با ملت عزیز استوارتر کنید و کشور خود را از زبونی و ذلت نجات دهید و دست غارتگران را کوتاه کنید و شرف و عزت را برای خود به یادگار بگذارید و سعادت دو دنیا را بیمه کنید.  

امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود در روز ارتش گفتند: این قشر از ارتش که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفاداری خود را از جمهوری اسلامی اعلام نمودند، اگر خدای نخواسته در رژیم طاغوتی خلاف و گناه صغیره کرده‌اند، با برگشت به سوی خدای تعالی و جمهوری اسلامی مورد عفو خداوند رحمان و عفو ملت شریفند،

و این جانب نیز آنان را عفو کردم. امید است آنان با دلگرمی و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگان های خود مستقر شوند.

 

ارسال نظر