صدای «شهر خاموش» در وحدت شنیدنی شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۱:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۶۵۷
صدای «شهر خاموش» در وحدت شنیدنی شد

کیهان کلهر و کوارتت «مینیاتور» در تازه‌ترین کنسرت خود که با استقبال قابل توجه مخاطبان برگزار شد، قطعاتی از آلبوم جهانی «شهر خاموش» را برای مخاطبان اجرا کردند.

چهارمین شب از اجرای پروژه موسیقایی «شهر خاموش» شنبه شب ۲۴ فروردین با هنرنمایی کیهان کلهر نوازنده موسیقی ایرانی و کوارتت مینیاتور متشکل از پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویولن، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل و تونی اورواتر نوازنده کنترباس و عضو تریوی رامبراند در تالار وحدت تهران برگزار شد. «شهرخاموش» یکی از مشهورترین آلبوم‌های بی‌کلام کیهان کلهر است که سال ۱۳۸۷ با همراهی بروکلین رایدر رهبر یک کوارتت زهی از کشور امریکا در سبک موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در قالبی بین‌المللی منتشر شد. این آلبوم از چهار قطعه تشکیل شده که قطعه ۳۰ دقیقه‌ای «شهرخاموش» هسته اصلی اثر را تشکیل می‌دهد.

این آلبوم پس از انتشار با استقبال منتقدان مطرح موسیقی مواجه و پس از آن نیز به عنوان یکی از آثار برتر نشریات و رسانه‌های معتبر موسیقی در جهان معرفی شد. این در حالی است که آلبوم یاد شده تاکنون در بسیاری از شهرهای اروپایی و امریکایی به اجرا درآمده است. سبک اصلی این آلبوم موسیقی کلاسیک بین‌المللی است که در کنار آن از موسیقی ایرانی، موسیقی خاورمیانه، موسیقی کردی، موسیقی خراسانی استفاده شده است. یکی از نکات قابل توجه دیگر اثر هم قطعه نخست آلبوم است که به یاد قربانیان شهر حلبچه تولید شده است.

 

ارسال نظر