کشف بقایای گونه جدیدی از انسان‌های اولیه

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۳۶:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۳۷۸
کشف بقایای گونه جدیدی از انسان‌های اولیه

پس از سال‌ها حفاری، محققان بقایایی از استخوان و دندان‌هایی در غاری واقع در فیلیپین کشف کردند که در سیر تکاملی انسان نقش داشته‌اند.

به گزارش لایو ساینس، این آثار کشف شده در «لوزون» بزرگ‌ترین جزیره فیلیپین، شامل دندان‌های کوچکی هستند که نشان‌دهنده جثه ریز این‌گونه است. خمیدگی استخوان‌های انگشت کشف شده نیز بیانگر این امر است که این‌گونه از دست‌هایشان برای بالا رفتن از درخت استفاده می‌کردند.

بقایای این‌گونه که، «هومو ایوزوننسیس» (Homo luzonensis) نام دارد به ۵۰ هزار الی ۸۰ هزار، سال پیش تعلق دارد. این تیم در مجموع موفق به کشف ۱۳ استخوان و دندان شده که این مجموعه شامل انگشتان پا و دست، دندان و استخوان ران است. این استخوان‌ها متعلق به حداقل سه فرد مختلف هستند.

دندان‌ها و استخوان‌های کشف‌شده گونه «Homo luzonensis » قدیمی‌ترین بقایای انسانی کشف شده در فیلیپین محسوب می‌شوند. این آثار از بقایای به جا مانده از انسان‌های هوشمند کشف شده در «پالاوان» فیلیپین که قدمتشان به ۳۰ هزار الی ۴۰ هزار سال پیش باز‌می‌گردد نیز قدیمی‌تر محسوب می‌شوند.

به گفته محققان گونه «Homo luzonensis» هم دوره گونه‌های دیگر سرده انسان همچون «انسان فلورسی»، «انسان هوشمند» و «نئاندرتال‌ها» بوده‌اند. «آدام برام» باستان‌شناس دانشگاه «گریفیث» استرالیا این کشف را «اکتشافی بسیار تاثیرگذار» نامید.

 

ارسال نظر