یادبود پروین اعتصامی در باغ‌موزه نگارستان تهران

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۳۴
یادبود پروین اعتصامی در باغ‌موزه نگارستان تهران

کمیته هنرهای تجسمی ایکوم ایران، برای سومین سال متوالی، برنامه یادبود بانوی شاعر «پروین اعتصامی» را برگزار کرد. این رویداد فرهنگی به مناسبت تولد شاعره معاصر، دیروز جمعه ۲۴ اسفند در باغ موزه نگارستان برگزار شد.

مسوول کمیته هنرهای تجسمی ایکوم با اعلام این خبر گفت: انتخاب مکان جدید، پس از دو دوره اجرا در محل سرای پروین به دلیل اشتغال این شاعر در سمت معاون کتابخانه دانشگاه تهران- دانشسرای عالی آن زمان- که در باغ موزه نگارستان فعلی قرار داشته، انجام گرفته است.

درنا حمیدی افزود: مراسم از بخش‌های متنوعی همچون سخنرانی، اجرای موسیقی زنده توسط دو گروه و اجرای موسیقایی سروده‌های پروین اعتصامی تشکیل شد. همچنین حاضران به تماشای شعرخوانی کودکی نه ساله از اشعار ایشان نشستند و کلیپی از برنامه اختصاصی این کمیته در ارتباط با شیوه‌های جدید معرفی این شاعر به کودکان امروز را دیدند.

حمیدی با اشاره به شناخت اندک کودکان از پروین، از برپایی کارگاهی یکروزه ویژه دانش‌آموزان دبستانی و خانواده‌های شان در روزهای گذشته خبر داد. شرکت‌کنندگان در کارگاه «مهمانی در خانه شاعر تنها» با زندگی، زمانه و تعدادی از آثار پروین آشنا شده و به خلق یک اثر هنری گروهی پرداخته بودند. آشنایی با نویسنده‌ای نوجوان و بازدید از نمایشگاه تصویرسازی کتاب از قسمت‌های دیگر برنامه سالروز تولد پروین بود. مراسم سالروز تولد پروین اعتصامی توسط کمیته هنرهای تجسمی ایکوم و با مشارکت کاخ موزه نگارستان، از ساعت ۱۵تا ۱۷ جمعه ۲۴اسفند در محل کتابخانه سابق دانشسرای عالی برگزار شد.

 

ارسال نظر