ایستگاه

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۴۱۳۱۳
ایستگاه

گی‌یرمو دل تورو «سیا» را احداث می‌کند

کارگردان سرشناس مکزیکی در شهر زادگاهش گوادلاخارای مکزیک یک مرکز بین‌المللی انیمیشن به راه‌ می‌اندازد.  به گزارش ورایتی، گی‌یرمو دل تورو کارگردان نامدار مکزیکی دیروز در جشنواره گوادالاخارا اعلام کرد یک مرکز بین‌المللی انیمیشن مختص استاپ موشن در شهر زادگاهش دایر می‌کند. هر چند جزییاتی در این باره اعلام نشده اما اینکه یکی از چهره‌های شاخص سینما قصد چنین کاری را دارد بسیار جالب توجه است.

این خبر در حالی اعلام شد که دل تورو در حال ساخت فیلم بلند انیمیشنی به عنوان نخستین تجربه کارگردانی در این حوزه برای نت‌فلیکس است. این انیمیشن که «پینوکیو» نام دارد نمونه استاپ موشن و موزیکالی از انیمیشن مشهور کلاسیک به همین نام است. دل تورو با شوخ طبعی در جشنواره اعلام کرد که این مرکز «سیا» نام دارد که برگرفته از حرف نخست Centro Internacional de Animación یا مرکز بین‌المللی انیمیشن است. این کارگردان مکزیکی در مستر کلاسی که در جشنواره گوادالاخارا برگزار کرد از استاپ موشن به عنوان یکی از معدود کارهایی که می‌توان با بودجه کم به انجامش رساند یاد کرد. او گفت نقش «سیا» حمایت و ارایه خدمات به صنعت انیمیشن استاپ موشن است که اکنون در گوادالاخارا موجود است. او افزود یک ظرفیت واقعی از استاپ موشن در گوادالاخارا وجود دارد و این مرکز در عین حال هدف دارد تا از مراکز تولید سراسر جهان دعوت کند تا در این شهر کارگاه‌هایی برای آموزش این صنعت بگذارند و رابطه‌ای بین گوادالاخارا و بازار بین‌المللی ایجاد کنند.

انیمیشن ایرانی در جشنواره بین‌المللی گوادالاخارا

جشنواره انیمیشن گوادالاخارا از امسال جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند و انیمیشن ایرانی «گرگم و گله می‌برم؟» ساخته امیر هوشنگ معین نماینده ایران در این جشنواره خواهد بود. به گزارش ورایتی، در حالی که جشنواره بین‌المللی فیلم مکزیک (FICG) تاکنون جشنواره‌ای داخلی بود که به انتخاب بهترین انیمیشن‌های کوتاه مکزیک می‌پرداخت اما این جشنواره قرار است در سال ۲۰۱۹ هم بین‌المللی باشد و هم بخش فیلم بلند را به مجموعه اضافه کند. در همین حال بخش رقابتی فیلم کوتاه ریگو مو را برای فیلم‌هایی از سراسر جهان به این جشنواره افزوده شده است. این در حالی است که گی‌یرمو دل تورو امسال اسپانسر این جشنواره شده تا دیدگاه جهانی این رویداد تقویت شود. مدیر جشنواره کارولینا لوپز با اعلام این خبر افزود حمایت از خلاقیت در سینمای بلند، حمایت از تولیدات‌ای برو-امریکایی، تنوع در سینما و ایجاد پلی بین مکزیک و جهان از اهداف این تغییرات است. یکی از انیمیشن‌هایی که در رقابت امسال حضور دارد انیمیشن «یک روز دیگر از زندگی» ساخته رائول دلا فونته و دمین نینو است که موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن بلند از جوایز انیمیشن اروپا و آکادمی گویا اسپانیا شده است. این انیمیشن جایزه منتخب تماشاگران جشنواره سن سباستین را نیز از آن خود کرده است. در بخش رقابتی فیلم کوتاه نیز ۱۸ فیلم با هم رقابت می‌کنند که یکی از آنها «گرگم و گله می‌برم؟» است که با عنوان «گرگم؟» به نمایش درمی‌آید.

 

 

ارسال نظر