چه کسی رییس هندبال می‌شود؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۱۲۴
چه کسی رییس هندبال می‌شود؟

انتخابات فدراسیون هندبال در حالی روز دوشنبه برگزار می شود که رقابت ۱۵ کاندیدا برای کسب کرسی ریاست هندبال، این مجمع را جزو مهمترین مجامع وزارت ورزش می‌کند.

انتخابات فدراسیون هندبال قرار است روز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه برگزار شود تا شاید با انتخاب رئیس، مشکلات این رشته توپی برطرف شود و باز هم هندبال به روزهای اوج خود برسد. هندبال یکی از رشته‌هایی است که در چند سال گذشته بیشترین رفت و آمد رئیس و سرپرست را داشته و به نوعی رکورددار تغییرات مدیریتی است. البته در این بین خانواده هندبال نیز در رفت و آمد برخی مدیران بی‌تأثیر نبودند، به طوری که با آمدن هر رئیس جامعه هندبال بعد از مدتی علیه رئیس شده و ساز مخالف می‌زدند. همین مسئله هم نمک روی زخم این رشته می‌زد.

هندبال از سال ۹۳، هفت رئیس و سرپرست به خود دیده است. کوزه گری )رئیس)، نصیری و گواری )سرپرست)، مهدوی (رئیس)، اکبری (سرپرست)، رحیمی (رئیس) و رمضانعلی دولو)سرپرست) افرادی بوده‌اند که طی 4 سال گذشته در این فدراسیون مسئولیت داشته‌اند. آخرین موفقیت‌های این رشته نیز در این مدت بر می‌گردد به ریاست کوزه گری که تیم ایران برای اولین بار راهی جام جهانی شد و برای آخرین بار روی سکوی آسیا و بازی‌های آسیایی ایستاد.

از آن به بعد هندبال روی خوش به خود ندیده است. از رو در رویی ملی پوشان و لژیونرها با مربیان و تنها گذاشتن تیم ملی تا اوضاع بد تیم‌های باشگاهی در لیگ‌ها، وضعیت بد مدیریتی و بدهکاری زیاد فدراسیون در دوران مهدوی و در نهایت پنجمی تمام تیم‌های ملی پایه تا بزرگسال این رشته در سال ۹۷ در رقابتهای آسیایی و ناکامی در راهیابی به رقابتهای جهانی و المپیک تنها بخشی از اتفاقات بد این رشته بوده است.

بعد از اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته‌ها، علیرضا رحیمی رئیس پر اسم و رسم این رشته بعد از کمتر از دو سال از این فدراسیون خداحافظی کرد. هر چند رحیمی نیز در این مدت نتوانست مشکلات این رشته را برطرف کند و همدلی لازم را در این خانواده ایجاد نماید اما حداقل توانست هندبال را از خطر تعلیق در آسیا نجات داده و بخش عمده‌ای از بدهکاری‌های بین المللی را پرداخت کند.

برای انتخابات این دوره، ۱۶ نفر ثبت نام کردند که بعد از کلی شائبه و شایعه، در فاصله ۵ روز مانده تا انتخابات اسامی نهایی ۱۵ کاندیدا از سوی وزارت ورزش اعلام شد.

حمید علی نژاد، خسرو ابراهیم زاده، علیرضا پاکدل، محمد پورکیانی، مرتضی حسن پور درواری، هادی خلیلی، مهدی طالب پور، ضرغام علیجانی، مرتضی غلامپور، توفیق کابلی، احمد گواری، سیدرضا مهدوی، میترا نوری، سید علی اصغر رفعت حقیقی و فاطمه ابوالقاسمی نفراتی هستند که از سوی وزارت برای حضور در این انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند.

هندبال در دوره‌های قبل نیز شاهد حضور تعداد زیادی کاندیدا در انتخابات خود بوده است. به طوری که در یکی از دوره‌ها شاهد حضور ۲۰کاندیدا بودیم که هر یک به نفع دیگری از گردونه رقابت کنار رفتند.

اما این بار به نظر می‌رسد شرایط فرق کرده و هر کاندیدا برنامه‌ای برای خود دارد و قصد کناره گیری از گردونه رقابت را ندارند به طوری که اهالی هندبال پیش بینی می‌کنند که انتخابات به دور دوم کشیده شود. از سوی دیگر انتخابات چند هیأت استانی برگزار نشده و به همین دلیل کاندیداها رأی 6 تا 7هیأت را ندارند و همین مسئله کار را برای نفرات اصلی در این رقابت سخت‌تر خواهد کرد.

رئیس جدید این فدراسیون کار سختی پیش رو دارد. برگزاری مسابقات آسیا و انتخابی المپیک مهم‌ترین برنامه پیش روی این رشته است. شاید کار سخت باشد اما برای هندبالی که دو بار سابقه ایستادن بر روی سکوی بازی‌های آسیایی و رفتن به رقابتهای جهانی را دارد و از حضور لژیونرهای مطرحی سود می‌برد دور از دسترس نیست.

 

ارسال نظر