مدعیان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۸۶۶
مدعیان قهرمانی لیگ   قهرمانان آسیا

تیم‌های فوتبال الدحیل قطر و استقلال ایران پس از برتری قاطعانه در تازه‌ترین نبرد لیگ داخلی خود، رقابت خود را در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه آغاز خواهند کرد. تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: الدحیل یکی از داستان‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان را رقم زد و پس از کسب پیروزی در 9 دیدار پیاپی به رکوردی که اولسان هیوندای در سال 2012 از خود برجای گذاشت، دست یافت. با این وجود آنها در مرحله یک چهارم پس از متحمل شدن نخستین شکست خانگی خود در جریان آن تورنمنت توسط پرسپولیس ایران، از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

قهرمان فصل 2018 – 2017 لیگ ستارگان قطر هم‌اکنون در رتبه دوم رقابت‌های داخلی قطر جای دارد. آنها در حالی دیدار افتتاحیه خود را در هفدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌کنند که هفته گذشته الاهلی را با 6 گل در هم شکستند.

در سوی دیگر، استقلال ایران که «روزبه چشمی» مدافع مستحکم خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت، همانند قرمزهای قطر فصل گذشته خود را به یک چهارم رساند اما در نهایت توسط دیگر نماینده قطر یعنی السد از راهیابی به دور بعد باز ماند و حالا پس از فتح عنوان قهرمانی جام حذفی ایران در فصل 2018 – 2017 برای سومین سال متوالی راهی لیگ قهرمانان آسیا شده است.

غول‌های ایران سه بازی پیاپی خود را در رقابت‌های لیگ داخلی با برتری پشت سر گذاشته و با پیروزی 3 بر یکی که هفته گذشته برابر فولاد خوزستان کسب کردند، در رتبه چهارم لیگ برتر ایران قرار گرفتند و با فرمی ایده آل راهی معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن خواهند شد. این دو تیم قرار است از ساعت 18 و 45 دقیقه امروز برابر یکدیگر قرار بگیرند.

با این حال اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاه امیدوارانه‌ای به تیم استقلال دارد اما در گزارشی که فاکس‌اسپرت از مدعیان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرده است، نامی از استقلال در میان نیست. فاکس اسپورت در گزارشی پنج مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها را معرفی کرد که به شرح زیر هستند:

 ‌

  الدحیل قطر

الدحیل فصل گذشته هم عملکرد خوبی داشت و توانست ۹ پیروزی پیاپی را در این رقابت‌ها به دست بیاورد. آنها از مدعیان قهرمانی در این فصل هستند چون به خوبی برای فصل جدید تقویت شده‌اند.

  السد قطر

تیم دیگری از قطر هم در بین تیم‌های مدعی قرار دارد. قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا به نیمه نهایی رسید ولی برابر پرسپولیس سال گذشته با نتیجه ۲ بر یک در مجموع شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

  چونبوک هیوندای کره جنوبی

تیم دیگر چونبوک هیوندای کره جنوبی است. قهرمان فصل گذشته لیگ کره امسال برای سیزدهمین بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. آنها از تجربیات بالایی برخوردار هستند و سابقه دو قهرمانی هم در این رقابت‌ها دارند.

  شانگهای چین

این تیم متمول چینی هم درست است که چهارمین حضورش را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند ولی آنها به خوبی قدرتمند شده‌اند و فصل گذشته هم تنها تیم کاشیما توانست آنها را حذف کند.

  کاشیما ی ژاپن

مدافع عنوان قهرمانی امسال هم از تیم‌های مدعی جام محسوب می‌شود. آنها در فصل گذشته اولین قهرمانی خودشان را در این رقابت‌ها به دست آوردند و امسال هم چشم به تکرار این موفقیت دوخته‌اند.

 

ارسال نظر