تاریخ‌سازان آکادمی از «روما» تا «پلنگ سیاه»

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۷۶
تاریخ‌سازان آکادمی از «روما» تا «پلنگ سیاه»

در حالی که دیروز چهارشنبه، اسامی نامزدهای راه یافته به دوره نودو یکم اسکار اعلام شد، برخی از انتخاب‌های این دوره به نوعی در تاریخ ویژه شده‌اند. به گزارش هالیوود ریپورتر، از میان فیلم‌هایی که به فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ راه یافتند فیلم «روما» ساخته آلفونسو کوارون و «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس هر یک در ۱۰ بخش نامزدی اسکار را کسب کرده‌اند. جالب اینکه «روما» در مکزیک ساخته شده و «سوگلی» در بریتانیا و محصول مشترک بریتانیا و امریکاست. برخی نامزدها نکته‌های خاصی داشتند. «روما» نامزدی بهترین فیلم اسکار را برای نخستین‌بار برای نتفلیکس به ارمغان آورد. نتفلیکس تاکنون ۱۴ بار با آثارش نامزدی اسکار را کسب کرده و دو جایزه در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده است اما هرگز به بخش بهترین فیلم راه نیافته بود.

در حالی که «روما» نامزدی در بخش‌های بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اصلی، بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین طراحی تولید، بهترین تدوین و میکس صدا، و بهترین بازیگر زن نقش مکمل را کسب کرد و یک نامزدی نیز در بخش بهترین فیلمبرداری به دست آورد اما هیچ یک از این نامزدها برای نتفلیکس اولین نبود و در واقع آنچه «روما» برای نتفلیکس به ارمغان آورد برای نخستین‌بار نامزدی در بخش «بهترین فیلم» بود.

از سال ۲۰۱۴ که نتفلیکس با «میدان» راهی رقابت‌های اسکار شد تاکنون ۱۴ نامزدی اسکار کسب کرده بود که از آن میان ۷ مورد برای مستند بلند بود در سال ۲۰۱۷ نیز برای «ایکاروس» جایزه این بخش را از آن خود کرد. این کمپانی ۳ نامزدی نیز برای مستند کوتاه در کارنامه دارد که سال ۲۰۱۷ برای «کلاه سفیدها» جایزه این بخش را هم دریافت کرد. «جیم کری» بار دیگر

علیه ترامپ وارد میدان شد

جیم کری کمدین مشهور در نقاشی جدیدش دونالد ترامپ را متهم به این کرد که با سیاست‌های خودش، شماری از مردم امریکا را به مشتی کینه‌جو بدل کرده است. به گزارش ددلاین، جیم کری روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه با انتشار جدیدترین نقاشی خود از طریق حساب توییتری‌اش وارد بحثی شد که طی روزهای اخیر واکنش‌های بسیاری را در بر داشته و حتی باعث شده دونالد ترامپ هم نظرش را اعلام کند. چند روز پیش، برخوردی بین دانشجویان دبیرستان کاتولیک کاوینگتون واقع در کنتاکی و نیتن فیلیپس، یک ریش‌سفید بومی امریکایی و عضو بازنشسته ارتش ایالات متحده صورت گرفت. در ویدیویی که از آنها در واشنگتن منتشر شد، فیلیپس در واشنگتن در راهپیمایی بومی‌های امریکایی شرکت کرده بود اما دانش‌آموزان این دبیرستان که بسیاری از آنها کلاه‌های «امریکا را دوباره بزرگ کن» ترامپ را بر سر داشتند، دور او را گرفتند و به او می‌خندیدند.

در تصویر کری از آن لحظه، فیلیپس با فاصله بسیار کمی از تعدادی از دانش‌آموزان ایستاده که بیشترشان کلاه‌های قرمز بر سر دارند و با تمسخر می‌خندند. اما یک تفاوت کلیدی بین ویدیوها و نقاشی کری از آن لحظه این بود که روی کلاهی که یکی از دانشجویان به سر دارد عبارت «دوباره نفرت بورز» دیده می‌شود که او به این ترتیب شعار ترامپ را تغییر داده است. کری در توصیف خود از این تصویر نوشت: «بچه مارها».

 

ارسال نظر