آس: ایران بخت‌ نخست قهرمانی در جام ملت‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۵۳
آس: ایران بخت‌ نخست قهرمانی در جام ملت‌ها

سایت آس اسپانیا در گزارش جام ملت‌ها تیم ملی فوتبال ایران را یکی از بخت‌های نخست قهرمانی در این رقابت‌ها عنوان کرد.

جام ملت‌های آسیا (شنبه شب) با دیدار امارات و بحرین در ورزشگاه زاید آغاز ‌شد. به همین خاطر سایت آس به بررسی این رقابت‌ها پرداخته است. این رسانه اسپانیایی به حضور گسترده تیم‌های عربی، افزایش تعداد تیم‌ها از ۱۶ به ۲۴، نخستین حضور یمن، قرقیزستان و فیلیپین، دومین میزبانی امارات، دومین رقابت قدیمی بین‌اللملی و تیم‌های پرافتخار اشاره کرده است.

با این حال مهم‌ترین بخش گزارش درباره تیم‌هایی است که شانس قهرمانی دارند. این رسانه به ترتیب، ایران، کره جنوبی و ژاپن را بخت‌های نخست قهرمانی عنوان کرد. تیمی که جام قهرمانی را یکم فوریه بالای سر ببرد به جام کنفدراسیون‌های ۲۰۲۱ که در قطر برگزار خواهد شد صعود خواهد کرد.

سایت تلگراف هلند نیز به بررسی تیم‌های آسیایی حاضر در جام ملت‌ها پرداخت و پیش بینی کرد که علیرضا جهانبخش در این دوره بدرخشد. به گزارش ایسنا  وبه نقل از تلگراف، جام ملت‌های آسیا در حالی از شنبه شروع ‌شد که می‌توان از تیم‌های ایران، کره جنوبی و ژاپن به عنوان تیم‌های مدعی نام برد که امیدوار به درخشش هستند. تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این دوره بازی خواهد کرد که علیرضا جهانبخش ستاره این تیم است. بازیکن ۱۹ میلیون یورویی فصل قبل آلکمار در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. البته کارلوس کی‌روش عنوان کرده است که جهانبخش به احتمال زیادی در بازی برابر یمن غایب خواهد بود ولی تیم پزشکی تلاش زیادی می‌کنند که به موقع این بازیکن آماده شود و بتواند تیم ملی ایران را همراهی کند.  همچنین رضا قوچان‌نژاد ستاره نام‌آشنای دیگر تیم ملی ایران در این دوره غایب است. قوچان‌نژاد بعد از جام جهانی روسیه تصمیم گرفت تا از تیم ملی کشورش خداحافظی کند.

البته ایران تنها مدعی قهرمانی در این دوره نیست و تیم‌های مثل کره جنوبی و ژاپن نیز هستند که با بازیکنان خوبی که در اختیار دارند، از مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستند. مهمترین بازیکن این دوره را می‌توان سون هیونگ مین دانست که در ترکیب تیم ملی کره جنوبی به میدان خواهد رفت. او در تیم تاتنهام بازی می‌کند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از دیروز با حضور ۲۴ تیم برتر آسیا در این کشور آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران نیز با تیم‌های یمن، عراق و ویتنام هم‌گروه است.

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است: در گروه A امارات، تایلند، هند، بحرین بازی می‌کنند. در گروه B استرالیا، سوریه، فلسطین، اردن، در گروه C کره‌جنوبی، چین، قرقیزستان، فیلیپین در گروه D ایران، عراق، ویتنام، یمن، در گروه E عربستان، قطر، لبنان، کره‌شمالی و در گروه F ژاپن، ازبکستان، عمان، ترکمنستان. نخستین رقابت ایران ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ در مقابل یمن در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می‌شود. مسابقه دوم تیم ملی ایران ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰ در مقابل تیم ملی ویتنام در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی برگزار خواهد شد و در مسابقه سوم گروهی، ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ ایران با تیم عراق در ورزشگاه آل مکتوم دوبی رقابت خواهد کرد.

آخرین رقابت دور اول مسابقات جام ملت های آسیا ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ بین دو تیم عمان و ترکمنستان در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می‌شود و از سی ام دی، مرحله بعدی جام ملت‌ها برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر