جایزه ۷۵ هزار دلاری تکواندوکاران ایران

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۸۴
جایزه ۷۵ هزار دلاری تکواندوکاران ایران

در پایان دومین مرحله رقابت‌های گرنداسلم تکواندو، تکواندوکاران ایران از دو فرصت موجود به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافتند. در آخرین روز از دومین مرحله رقابت‌های گرنداسلم تکواندو در چین، تکواندوکاران ایران در دو وزن ۵۸- کیلوگرم و ۸۰+ کیلوگرم بخش مردان در این رقابت‌ها حاضر شدند که در پایان، یک مدال طلا و یک مدال برنز به نمایندگان ایران رسید.

به این ترتیب در پایان این رقابت‌ها، سجاد مردانی در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم با «کیو دون این» هوگوپوش کره‌جنوبی رو به رو شد که توانست در مجموع با حساب ۳ بر ۲ مقابل حریف خود به برتری رسیده و با کسب مدال طلا جایزه ۴۹ هزار دلاری را ازآن خود کند. فینال این رقابت‌ها به صورت ۵ راندی برگزار شد که نتایج آن به ترتیب راند اول: ۲-۱ ایران، راند دوم: ۶-۲ کره‌جنوبی، راند سوم: ۱-۱، راند چهارم: ۲-۱ کره‌جنوبی، راند پنجم: ۳-۲ ایران و راند طلایی: ۳-۱ ایران است.

مردانی مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «ژائوکسیانگ سانگ» هوگوپوش چینی رفت که در مجموع راند شماری با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. این رقابت‌ها به صورت دو راند از سه راند برگزار می‌شود که به این ترتیب مردانی در دو راند پیاپی با نتایج ۶-۱ و ۱۴-۸ حریفش را شکست داده و راهی فینال شد. مردانی برای رسیدن به نیمه‌نهایی «استفن لامبدین» امریکایی را در مرحله یک‌هشتم و «گیل یانگ بیوئن» از کره‌جنوبی را در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست داده بود.

دیگر نماینده ایران در مسابقات امروز آرمین هادی‌پور هوگوپوش وزن ۵۸- کیلوگرم بود که در دیدار رده‌بندی مقابل «تای هون کیم» نماینده کره‌جنوبی در مجموع راند شماری ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده و مدال برنز را از آن خود کرد. نتایج راندهای این مسابقه در راند اول: ۳-۱ کره‌جنوبی، راند دوم: ۶-۳ کره‌جنوبی، راند سوم: ۱۵-۸ ایران، راند چهارم: ۱-۰ ایران و راند پنجم: ۷-۳ایران بود. هادی‌پور در این رقابت‌ها پس از یک دور استراحت، در نخستین دیدار «ساوکویهاری رامنارونگ» از تایلند را در مرحله یک‌چهارم شکست داد اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل «جون جانگ» از کره‌جنوبی نتیجه را واگذار کرد تا برای کسب عنوان سومی تلاش کند.

دومین دوره رقابت‌های گرنداسلم اسلم تکواندو طبق قوانین جدید، تا پیش از رقابت‌های رده‌بندی و فینال به صورت ۲ راند از ۳ راند برگزار می‌شد اما در دیدارهای رده‌بندی و فینال به صورت ۳ راند از ۵ راند برگزار شد.

هدایت تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها را سید نعمت خلیفه به عنوان سرمربی بر عهده داشت. به قهرمان این رقابت‌ها ۷۰ هزار دلار (۴۹ هزار دلار برای بازیکن و ۲۱ هزار برای مربی)، نایب‌قهرمان ۲۰ هزار دلار (۱۴ هزار برای بازیکن و ۶ هزار برای مربی) و نفر سوم ۵ هزار دلار (۳۵۰۰ دلار برای بازیکن و ۱۵۰۰ دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظر