محبوبیت ماکرون در گرو جنبش «جلیقه زردها»

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۲۸

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود, گزارشی از جنبش جلیقه زردها منتشر کرد. طبق این گزارش, جنبش «جلیقه زردها» یک ماه پیش در اعتراض به افزایش قیمت سوخت شکل گرفت و هفته گذشته طرفداران این جنبش به خیابان‌ها ریختند و بیش از 1000 خیابان و بزرگراه را در سراسر کشور بستند. در زد و خورد بین معترضان و پلیس بیش از 400 نفر زخمی و 150 نفر نیز دستگیر شدند اعتراضات جلیقه زردها در برخی مناطق فرانسه هنوز ادامه دارد و در جزیره «رئونیون» فرانسه زد و خوردهای شدیدی بین آنها و پلیس گزارش شده است. در جدیدترین اخبار این جنبش گفته شده که «امانوئل ماکرون»، رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که پاسخی کوبنده به خشونت‌های جنبش «جلیقه زردها» خواهد داد و از برنامه ریاضتی خود نیز عقب‌نشینی نخواهد کرد. این در حالی است که طبق نظرسنجی‌ها به دنبال اعتراضات جلیقه زردها میزان محبوبیت «امانوئل ماکرون» 40 ساله فرانسه کاهش یافته و به 25 درصد رسیده است

  وال‌استریت ژورنال:

دونالد ترامپ برنامه دیدار با ولادیمیر پوتین را به دلیل بحران اوکراین لغو کرد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، ترامپ در حالی از لغو دیدار با همتای روسی خود خبر داد که کمتر از یک ساعت پیش از آن گفته بود: «نشست سران گروه ۲۰ فرصت بسیار خوبی برای ملاقات با پوتین است.» رییس‌جمهوری امریکا که این خبر را در توییت خود منتشر کرده بود نوشت که به دلیل آنکه کشتی‌ها و ملوان‌ها (اوکراینی) از روسیه به اوکراین بازنگشته‌اند، تصمیمی گرفتم که برای همه طرف‌ها بهتر است که دیدار برنامه‌ریزی شده‌ام با ولادیمیر پوتین در آرژانتین لغو شود، منتظر یک نشست معنادار در زمانی هستم که این مشکل حل شده باشد. گفته شده که پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین حتی از موضوعاتی چون «روابط دوجانبه، امنیت استراتژیک، خلع سلاح و مناقشات منطقه ای» به عنوان محورهای مورد بحث در جریان دیدار روسای جمهوری امریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه بیست نام برده بود.

  فایننشال تایمز:

به نظر می‌رسد خبرهای روسیه گیت، پایان نخواهد داشت. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ پذیرفت که در جریان تحقیق بر سر مداخله روسیه در انتخابات امریکا در سال گذشته به مقامات کنگره دروغ گفته است. کوهن که در دادگاه فدرال نیویورک حاضر شده بود تایید کرد که نمایندگان کنگره را درباره مقیاس و وضعیت پروژه شرکت ساخت‌و‌ساز ترامپ در روسیه گمراه کرده و ابعاد طرح را کم‌‌رنگ‌تر از آنچه بوده جلوه داده است. به دنبال این اعتراف مایکل کوهن، اکنون دونالد جونیور، پسر بزرگ رییس‌جمهوری امریکا با اتهام تناقض‌گویی در شهادت‌هایی که در کنگره امریکا در ارتباط با این تحقیقات مطرح کرد، روبرو است.

 

ارسال نظر