ترامپ به حمایت از بن‌سلمان ادامه می‌دهد

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۲۲۶
ترامپ به حمایت از بن‌سلمان ادامه می‌دهد

 واشنگتن‌پست:

ترامپ در تازه‌ترین اظهارات خود پس از انتشار بیانیه کاخ سفید گفت که گزارش سیا در مورد دست داشتن محمد بن سلمان در آمریت قتل خاشقجی «قطعیت ۱۰۰ درصدی» را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که همین روزنامه پیش‌تر گزارش کرده بود آژانس اطلاعات مرکزی امریکا سیا بر این باور است که دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صادر شده است. آنطور که دیروز در صفحه اول این روزنامه گفته شد، رییس‌جمهوری امریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد درباره نقش دستگاه حاکمه عربستان در «جنایت وحشتناک» قتل جمال خاشقجی گفته است: «ولیعهد عربستان می‌توانسته خیلی خوب در جریان این رخداد تراژیک بوده باشد. شاید بوده باشد، شاید هم نبوده باشد.»

 نیویورک‌تایمز:

انفجار خونین در کابل بیش از صد کشته و زخمی بر جای گذاشت. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، به‌دنبال انفجار در هتل اورانوس، واقع در جاده میدان هوایی کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. آنطور که گفته شده، این انفجار در حالی به وقوع پیوست که شهروندان در حال برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر بزرگوار اسلام بودند. سخنگوی وزارت کشور نیز اعلام کرد: اطلاعات اولیه حاکی از آن است این حمله توسط بمب‌گذاری انتحاری صورت گرفته است. گفته شده که دولت افغانستان، به‌دنبال این حادثه در همایش میلاد پیامبر در شهر کابل که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید، دیروز را عزای عمومی اعلام کرد. همچنین پرچم‌ افغانستان روز چهارشنبه در سراسر این کشور‌ و نمایندگی‌های افغانستان به حالت نیمه برافراشته در آمد.

 چاینا دیلی:

صفحه اول این روزنامه گزارشی از نخستین سفر رییس‌جمهوری چین به فیلیپین منتشر کرد. طبق این گزارش، فیلیپین متحد قدیمی امریکا محسوب می‌شود و چین به دنبال تعمیق روابط با این کشور آسیایی برای تقویت موضع خود در منطقه پاسیفیک است. پیش از سفر شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین به فیلیپین، صدها معترض در مقابل سفارت چین در مانیل تجمع کرده و مخالفت خود را با برقراری روابط نزدیک تر با پکن اعلام کردند. ناظران منطقه‌ای این اقدام چین را مدیرت اختلافات با همسایه‌های خود در دریای جنوبی چین و گسترش همکاری‌ها در منطقه جنوب شرق آسیا به منظور جلوگیری از نفوذ بیشتر امریکا دراین منطقه ارزیابی کردند.

 

ارسال نظر