«مزون» نمایشی با درون‌مایه عشق و اعتیاد

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۲۲۴
«مزون» نمایشی با درون‌مایه عشق و اعتیاد

تهیه‌کننده و کارگردان نمایش «مزون» گفت: درون‌مایه این اثر مثلث «عشق و اعتیاد» است که نمونه‌هایش در جامعه‌مان بسیار وجود دارد؛ «مزون» بعد از تمام شدن، مخاطب را درگیر می‌کند و وعده می‌دهد که اندیشه‌هایی متعالی را برای مخاطب ایجاد خواهد کرد. نشست خبری نمایش «مزون» با حضور معصومه خزایی (تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر)، عادل عزیزنژاد (کارگردان)، صحرا اسداللهی و میلاد مرتضوی (بازیگران) در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

عادل عزیزنژاد در این نشست گفت: ایده نمایش به شش، هفت سال پیش برمی‌گردد که شاهد اتفاقی بودم و ایده‌اش را با نویسنده در میان گذاشتم.

 پس از آن، متن را به صورت کارگاهی تهیه کردیم و همان موقع هم تمرین را شروع و در چند جشنواره اجرا کردیم البته با کانسپت متفاوت‌تری نسبت به آنچه امروز می‌بینیم. عزیزنژاد سبک اجرای «مزون» را رئالیستی با کمی فضای کمی سورئالیستی خواند و گفت: متن نمایش درباره اتفاقی در سال ۱۳۹۷ و برای امروز آدم‌هایی است که در روابط‌شان دچار خاکستری خاصی هستند که باعث می‌شود روابط‌شان شفاف نباشد.

«مزون» نمایشی در حوزه معضلات اجتماعی بوده و تم اعتیاد دارد.

کارگردان نمایش «مزون» درباره انتخاب بازیگران این اثر گفت: من به تحقیق و گپ و گفت درباره کاراکتر اعتقاد دارم و اصلا دنبال کاراکتری نمی‌گردم که شبیه نقش باشد؛ بلکه دنبال فصل مشترک بین خودم و بازیگر می‌گردم وقتی این اتفاق افتاد آن کاراکتر هم می‌تواند ایجاد شود.

 در انتخاب بازیگر هم معیارهایی را مرور می‌کنم که ربطی به ظواهر آنها ندارد. بنابراین بنا نبود از نظر ظاهری شبیه کاراکترها باشند. به تفاهم فکری و نوع زاویه دید با بازیگر فکر می‌کنم و دنبال ایده‌های مشترکی بودم که پشت میز و در تحلیل شخصیت‌ها می‌توانستیم به کاراکترها نزدیک شویم.

 عزیزنژاد مخاطب این اثر را همه مردم دانست و با بیان اینکه «مخالفم کار برای قشر خاصی تولید شود» به تبلیغات «مزون» در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دنبال جذابیت و ربط اثر با تبلیغات بودم و بنابراین از المان‌هایی در تیزر و تبلیغات استفاده کردیم که مفهومش در خود تئاتر هم رخ داده باشد.

 در تیزرهای نمایش هم اگرچه از خون و برخی المان‌ها استفاده شده اما «مزون» در حالت کلی در ژانر وحشت نیست هرچند که رنگ قرمز و بوی گس خون باعث ایجاد ترس و وحشت می‌شود.

 

ارسال نظر