زندگی عجیب نقاش هلندی سوژه یک فیلم شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۱۶
زندگی عجیب نقاش هلندی سوژه یک فیلم شد

بسیاری از هنرمندان زندگی سختی را گذرانده‌اند و همین مساله می‌تواند جرقه ساخت یک فیلم خوب باشد.

فیلم سینمایی «بر دروازه ابدیت» با بازی بسیار متفاوت ویلیام دفو بازیگر مطرح سینمای هالیوود در نقش «ونسان ونگوگ» اکران بین‌المللی خود در سینماهای هالیوود را آغاز کرد.

جولیان اشنابل، کارگردان هالیوودی کارگردانی این اثر سینمایی را عهده‌دار بوده است. این فیلم تصمیم دارد دوره‌ای‌ از زندگی کوتاه اما پر فراز و نشیب ونسان ونگوگ را جلوی دوربین ببرد.

اشنابل در فیلم بر دروازه ابدیت، سال‌های پایانی زندگی این نقاش مشهور هلندی را نشان می‌دهد، دورانی را که در شهر اور سور آواز، واقع در جنوب فرانسه با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد.

ونگوگ چند ماه پایانی زندگی‌اش را با خلق بیش از ۹۰ تابلوی نقاشی گذراند. از جمله این آثار تابلوی «بر دروازه‌ ابدیت» است که دو ماه پیش از مرگش کشید.

پیش از این نیز، کرک داگلاس در نقش هنرمند بااستعداد وینسنت ونگوگ بازی می‌کند. فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر ایروینگ استون ساخته شده است و داستان زندگی ونگوگ در دوران مختلف زندگی‌اش، چگونگی تبدیل‌شدنش به یک نقاش و در آخر مرگش را روایت می‌کند. این نقاش هلندی غرق در هنر و نقاشی بود و این حقیقت به زیبایی در فیلم به نمایش در آمده است. فیلم در فرانسه، بلژیک و هلند فیلمبرداری شده است. «شور زندگی» فروش چندان موفقی در گیشه نداشت اما در چهار رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد و آنتونی کوئین برای بازی در نقش پل گوگن موفق به کسب جایزه شد.

 

ارسال نظر