شهر هخامنشی منطقه بارز گردشگری می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۲۳۰
شهر هخامنشی منطقه بارز گردشگری می‌شود

تپه باستانی ریوی به عنوان یک شهر هخامنشی، قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به منطقه بارز گردشگری را دارد.

فتح‌الله نیازی کارشناس حفاظت و مرمت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی کشور گفت: تمایل و نگرش نسل جدید نسبت به گذشته کشور و نیز تاریخ هخامنشی این پتانسیل را به وجود می‌آورد تا «ریوی» در آینده گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

او با بیان اینکه همدلی شکل گرفته درباره تحقق این هدف برای تپه باستانی ریوی در استان خراسان شمالی قابل توجه است، عنوان کرد: منطقه ریوی از نظر تاریخی و همزیستی دوره‌ای در منطقه شمال شرق کشور اهمیت و ارزش ویژه‌ای دارد. وی بر ضرورت شکل‌گیری NGO‌ها به منظور کمک بیشتر به نهادهای دولتی و توسعه گردشگری در ریوی تاکید کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های مردم روستای نجف و شهر مانه و سملقان در این زمینه بیشتر استفاده شود.

او افزود: تا عید نوروز زمان زیادی برای برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های جذب گردشگر باقی نمانده است و باید از این فرصت نهایت استفاده جهت معرفی این منطقه تاریخی انجام شود.

نیازی با اشاره به اینکه روشنگری و اقدامات مسوولان شهری و استانی در خصوص منطقه تاریخی ریوی قابل ستایش است، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر برخی شاخصه‌ها از جمله راه دسترسی، شن‌ریزی مسیر، خارج کردن نخاله‌ها از محوطه و... را فراهم کرد.

 

ارسال نظر