ترامپ در کنار ولیعهد سعودی می‌ماند

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۰۶۶
ترامپ در کنار ولیعهد سعودی می‌ماند

  نیویورک تایمز:

یک ماه از قتل روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول می‌گذرد، اما ترامپ هنوز موضع مشخصی در این مورد ندارد. او که پس از فشارهای سیاسی با تاخیر ناچار به واکنش شد، بر این باور بود که دولت عربستان نقشی در این قتل ندارد. پس از اعتراف مقامات سعودی اما او در ابتدا این اقدام را محکوم کرد و دوباره، موضع جدیدی درباره دولت عربستان اتخاذ کرده است. به گزارش صفحه اول این روزنامه، ترامپ تصمیم گرفته است در کنار ولیعهد بماند. این در حالی است که مقام‌های کاخ سفید با توجه به تماس تلفنی ۹ اکتبر با محمد بن‌سلمان دریافتند که ولیعهد، خاشقجی را یک «اسلامگرای خطرناک» تلقی می‌کرد. دو نفر که از نزدیک با ماجرای این تماس آشنا بودند به نیویورک‌تایمز گفتند که کاخ سفید از همین تماس به این حقیقت پی برد که ولیعهد از انگیزه بالقوه‌ای برای این قتل برخوردار بود.

 

  ال پایس:

صفحه اول این روزنامه به اعزام سربازان به مرز مکزیک برای مقابله با مهاجران پرداخت. طبق این گزارش، پیش از این گفته شد وزارت دفاع امریکا ۵۲۰۰ نظامی را برای مقابله با ورود کاروان مهاجران امریکای لاتین به مرزهای جنوب غربی این کشور با مکزیک عازم می‌کند. بر اساس این گزارش، رییس‌جمهوری دموکرات سابق امریکا اقدام رییس‌جمهوری فعلی این کشور در اعزام هزاران سرباز امریکایی به مرزهای مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران امریکای مرکزی را یک «مانور سیاسی» توصیف کرد. ترامپ پیش از این، آخرین کاروان مهاجران فقیر امریکای مرکزی را که در تلاش برای ورود به امریکا از طریق مرز مکزیک بودند، گروه خطرناکی از مردم توصیف کرده و گفته بود آنها هرگز وارد امریکا نخواهند شد.

  فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر از رایزنی و مذاکرات مذاکرات و رایزنی موفق میان مسوولان دولت پاکستان و سران احزاب مذهبی، درباره پایان اعتصاب خیابانی خبر داد. پیش از این گفته شده بود که به دنبال آزادی آسیه بی‌بی, یک زن مسیحی پس از توهین به پیامبر اسلام (ص) برخی گروه‌های مذهبی اعتراض به راه انداخته و با بستن معابر عمومی اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند. طبق این گزارش به موفقیت رسیدن مذاکرات باعث پایان یافتن اعتراض چند روزه حزب لبیک یا رسول‌الله (ص) شده و سران این حزب اعلام کردند به اعتراضات پایان خواهند داد.

 

 

ارسال نظر