برگزاری دومین دوره جایزه «احمد محمود»

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۸۴
برگزاری دومین دوره جایزه «احمد محمود»

دبیر اولین دوره جایزه «احمد محمود» از برگزاری دومین دوره جایزه «احمد محمود» به دبیری مهدی یزدانی خرم خبر داد. کامران محمدی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: من و حسن شهسواری هم در کنار مهدی یزدانی‌خرم هستیم و سعی می‌کنیم مراسم پایانی جایزه، مثل سال گذشته، روز چهارم دی‌ ماه همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد احمد محمود برگزار شود.

او افزود: مهم‌ترین مساله برای برگزاری جایزه داشتن اسپانسر و تهیه مبلغ جایزه و هزینه‌های اجرایی است که امسال هم خوشبختانه حل شد. محمدی در ادامه بیان کرد: امسال کتاب‌های سال ۹۶ داوری می‌شوند و مثل سال گذشته در دو بخش رمان و مجموعه‌ داستان.

این‌ نویسنده درباره شیوه داوری و داوران امسال گفت: بهتر است باقی خبرها را دبیر امسال اعلام کند، اما این روشن است که برای اجتناب از کار محفلی و تکراری و استفاده از دیدگاه‌های سایر نویسندگان، هیچ یک از ما سه نفر امسال داور نخواهیم بود و بطور کلی از تیم داوری سال گذشته، حداکثر شاید یک نفر امسال هم باشد. تیم امسال ترکیبی از چهره‌های دانشگاهی و نویسندگان هستند که دبیر امسال احتمالا هفته آینده آنها را معرفی خواهد کرد. دبیر اولین دوره جایزه «احمد محمود» درباره اینکه پیش‌تر گمانه‌هایی درباره احتمال برگزاری جایزه توسط انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران وجود داشت، توضیح داد: من به قول شما اهالی رسانه اظهار امیدواری کرده بودم که در آینده این طور شود! هنوز هم البته اظهار امیدواری می‌کنم! چراکه حیات جایزه با اتصال به جریانی بزرگ‌تر و البته صاحب قدرت و منابع مالی بهتر تضمین می‌شود و کارهای فردی و دورهمی، نهایتا محکوم به تعطیلی‌اند. مثل جایزه «منتقدان و نویسندگان مطبوعات» که احمد غلامی دبیر دایمی‌اش بود. اما در عین حال، استقلال جایزه هم همین قدر مهم است و لازم است کار به شکل درست و بدون عجله انجام گیرد؛ ضمن اینکه من به عنوان یکی از اعضای هیات موسس و هیات‌مدیره اول انجمن صنفی، خیلی خوب می‌دانم انجمن هنوز در ابتدای راه است و باید به استحکام بیشتری برسد.

 

ارسال نظر