تماشای این فیلم‌های متفاوت را از دست ندهید

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۸۳
تماشای این فیلم‌های متفاوت را از دست ندهید

از فیلمی درباره مهاجرت تا روایت دختری که برای پیدا کردن خانواده‌اش به ایران می‌آید و ماجرای ازدواج دو نوجوان و ستاره شدن افراد در فضای مجازی را روی پرده «هنر و تجربه» ببینید.

۱۵ سالن مختلف در سانس‌های مختلف در سراسر ایران، فیلمهای سینمایی گروه «هنروتجربه» را به نمایش می‌گذارند.

سینما فرهنگ، خانه هنرمندان، موزه سینما، پردیس کوروش، پردیس چارسو، پردیس باغ کتاب در تهران و پردیس هویزه مشهد، پردیس گلستان شیراز، هنروتجربه بابل، تماشاخانه پارس کرمان، سیتی سنتر اصفهان، سینما بهمن سنندج، پردیس کاپری گرگان، سینما عمیق بجنورد و سینما لبخند کیش در شهرستان‌ها از جمله سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های «هنر و تجربه» هستند. مروری خواهیم داشت بر فیلم‌هایی که در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده‌اند یا درخواهند آمد.

فیلم سینمایی «گزارش فرار یوسفی»: این فیلم به کارگردانی حسین توقیری از جمله جدیدترین فیلم‌های روی پرده سینماهای هنروتجربه است که از ۹ آبان اکران خود را آغاز کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم که به موضوع مهاجرت و فرار می‌پردازد، آمده است: «در شب چهارشنبه سوری نیروهای امنیتی به دنبال فردی متهم به قتل می‌گردند، امید و آیدا بر سر مهاجرت از کشور با هم اختلاف دارند و امیر گذشته‌اش را با سپیده مرور می‌کند. این سه داستان جایی به هم می‌رسند.»

فیلم سینمایی «پاسیو»: مریم بحرالعلومی کارگردان این فیلم تاکنون چندین فیلم کوتاه را کارگردانی کرده و فارغ‌التحصیل رشته سینما تلویزیون و رادیو از دانشگاه استانبول کشور ترکیه است، «پاسیو» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند او محسوب می‌شود.

این اثر که برای نخسین در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، توانست جایزه بهترین کارگردانی در بخش جلوه گاه شرق را دریافت کند.

در خلاصه داستاتی که از این اثر منتشر شده، آمده: گاهی شهر با تمام بزرگی و شلوغی‌اش برای بعضی آدم‌ها هم‌قواره یک پاسیو، کوچک می‌شود!

فیلم سینمایی «هندی و هرمز»: عباس امینی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هندی و هرمز» در این اثر داستان دو نوجوانی را روایت می‌کند که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

فیلم سینمایی «ترومای سرخ»: این فیلم به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اسماعیل میهن دوست، از دیگر آثاری است که اکنون در گروه سینمایی هنروتجربه روی پرده رفته است.

این فیلم که برای نخستین‌بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، قصه‌ای عاشقانه را در بستر یک سفر شهری در تهران بیان می‌کند که طی آن شخصیت اصلی (نگار) تلاش می‌کند تا بتواند بین چهار بعد شخصیتی زن تعادل برقرار کند.

فیلم سینمایی «دولکه ابر»: این اثر سینمایی با بازی امید علومی، نیما رییسی، نیوشا مدبر، آشا محرابی، شهین تسلیمی، افشین سنگ چاپ و کارگردانی مهرشاد کارخانی در سینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان «دو لکه ابر» آمده است: کسری آشفته و سرگردان به دنبال خواهر گمشده‌اش شهر را جست‌وجو می‌کند. مروا زخم خورده و بی‌پناه به دنبال راهی برای خارج شدن از کشور است. تقدیر این دو را در نقطه‌ای به هم می‌رساند تا مرهمی برای یکدیگر باشند، اما مجالی برای با هم بودن نیست...آذر و منصور در پی باز آفرینی علاقه‌ای قدیمی، رویاهای جوانی‌شان را مرور می‌کنند، بی‌خبر از جبر زمانه بی‌رحم.

مستند سینمایی «اینستاگرامر»: ساخته سینا کیانپور موضوعی اجتماعی دارد و روایتی از دنیای جدید، رسانه‌های جدید و ستاره‌های جدید است.

فیلم سینمایی «آهستگی»: در خلاصه‌ای که از این اثر منتشر شده آمده است: تشخیص بیماری‌ام.اس رضا، باعث ایجاد تنش درزندگی مشترکش با فرزانه می‌شود.این تنش با ورود سایر اعضای خانواده به آهستگی به بحران بدل می‌شود. تصمیم به جدایی یا ماندن، آخرین انتخاب آنها پس از ۲۶سال زندگی مشترک است.

 

ارسال نظر