اقدام ترکیه برای کاهش تنش سیاسی

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۵۰
اقدام ترکیه 
برای کاهش تنش سیاسی

    دالاس مورنینگ نیوز:

این روزنامه و بسیاری از نشریات امریکایی, صفحه اول خود را به خسارات توفان مایکل اختصاص دادند. طبق این گزارش, ویرانی‌های ناشی از توفان مایکل بسیار گسترده بود و بافت مسکونی در بسیاری از مناطق در معرض این توفان عظیم به کل نابود شده، به گونه‌ای که با تطبیق تصاویر هوایی نمی‌توان باور کرد که این مناطق همان مناطق پیش از توفان است.

مایکل روز چهارشنبه (دهم اکتبر) در حالی که سواحل شمال غربی فلوریدا رسید که قدرت تخریب آن تنها اندکی کمتر از درجه ۵ بود؛ یعنی سهمگین‌ترین قدرتی که یک توفان دریایی ممکن است به آن دست یابد. به گزارش این روزنامه توفان مایکل که هنگام رسیدن به مکزیکو بیچ از قدرت ۴ (تنها کمی مانده به حداکثر رتبه‌بندی مرسوم که ۵ است) برخوردار بود موجب به راه افتادن سیلاب‌های ساحلی شد و در مناطقی آب را ۲۷۰ سانتی‌متر بالا آورد. گفته شده که بسیاری از ساکنان مکزیکو بیچ وقتی از پناهگاه بیرون آمدند با مناظری اینچنین روبه‌رو شدند؛ تلی از الوارهای شکسته.

مکزیکو بیچ کانون اصلی تخریب توفان بوده چرا که مایکل با قدرتی که به سرعت ظرف چند روز در اقیانوس به دست آورده بود به این ساحل کوبید و با رسیدن به خشکی و قطع شدن ارتباطش با اقیانوس تضعیف شد.

 

ارسال نظر