بی‌مهری دلار با لیر و روپیه

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۴۸۷
بی‌مهری دلار با لیر و روپیه

   داون:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر از کاهش بی‌سابقه ارزش روپیه در برابر دلار منتشر کرد. طبق گزارش داون، روپیه رکورد زد. آنطور که گفته شده، ارزش دلار در بازارهای ارز پاکستان بطور غافلگیر کننده افزایش یافته است. ارزش هر دلار در نرخ ارز بین بانکی 134 روپیه گزارش شده است. به گفته کارشناسان اقتصادی، دلیل اصلی افزایش ارزش دلار تصمیم دولت پاکستان برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول است. در این میان روز گذشته نیز بازار بورس پاکستان با سقوط مواجه شد. برخی از روزنامه‌های پاکستان اعلام کردند که سقوط بازار بورس موجب زیان 238 میلیارد روپیه سرمایه‌گذاران شده است. آنطور که گفته شده، پاکستان پایین‌ترین ارزش پول خود در برابر دلار را تجربه می‌کند.

   فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، ضمن پرداختن به انتصاب‌های جدید سیریل راماپوسا، رییس‌جمهوری افریقای جنوبی و استعفای نیکی هیلی از نمایندگی امریکا در سازمان ملل، گزارشی از تدابیر اقتصادی دولت ترکیه نیز منتشر کرد. آنطور که در این روزنامه گفته شده، به دنبال افزایش قیمت‌ها در ترکیه در تمامی بخش‌های اقتصادی، بخش خصوصی با کاهش 10 درصدی قیمت‌ها موافقت کرد. آنطور که گفته شده، آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه از تمامی فعالان اقتصادی این کشور خواست به مبارزه با افزایش شدید قیمت‌ها و تورم در این کشور ملحق شوند. کاهش ارزش لیر در ماه‌های گذشته به افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در ترکیه منجر شد که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

   نیویورک تایمز:

نیکی هیلی نماینده دایم امریکا در سازمان ملل متحد از مقام خود کناره‌گیری کرد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا نیز با استعفای او موافقت کرد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، اختلاف میان هیلی و کاخ سفید بر کسی پوشیده نیست. او از آوریل 2017، با صحبت‌هایی که در مورد اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه کرده بود، مشاور اقتصادی ترامپ را بهت‌زده کرده بود. با این‌حال، ترامپ ضمن قدردانی از خدمات هیلی و موافقت با استعفایش گفت که او تا آخر سال در این مقام می‌ماند و گزینه پیشنهادی برای جانشینی او در دو یا سه هفته آینده معرفی می‌شود. ایوانکا ترامپ دختر رییس‌جمهوری امریکا نیز در توئیتی نیکی هیلی را یک اصلاح‌طلب جسور و بی‌پروا خواند و نوشت، او قهرمان بی‌بدیل حقیقت، واقع‌گرایی اصولی و کرامت انسانی در سازمان ملل متحد است.

 

ارسال نظر