تحلیف کاوانا پس از روزهای جنجالی

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۰۴
تحلیف کاوانا پس از روزهای جنجالی

    وال‌استریت ژورنال:

کاوانا پس از نبردی تلخ، آماده اعزام به دادگاه عالی می‌شود. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، مراسم تحلیف برت کاوانا با حضور ترامپ برگزار شد. در این مراسم، دونالد ترامپ در مراسم تحلیف برت کاوانا قاضی جدید و جنجالی دیوان عالی فدرال امریکا حاضر شد و از او و خانواده‌اش بابت رنج‌هایی که به آنها تحمیل شد عذرخواهی کرد. همچنین گفته شده که ترامپ در این مراسم در برابر قضات شرکت‌کننده به همراه اعضای خانواده کاوانا و اعضای ارشد دولت امریکا اعلام کرده که کاوانا قربانی کمپین سیاسی و اقدامات تخریبی و شخصی برخی بر اساس دروغ و فریب شد. کاوانا نیز در اظهارات خود تلاش کرد که به مردم امریکا این تضمین را بدهد که در کار خود منصفانه رفتار خواهد کرد. او تاکید کرد که دیوان عالی یک نهاد سیاسی نیست.

    فایننشال تایمز:

چین، دونالد ترامپ را در مورد جنگ تجاری، سرزنش کرد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، نشست دیپلمات‌های ارشد امریکا و چین شروعی پرتنش داشت و در بحبوحه وخامت مناسبات دوجانبه، وزیر خارجه چین پمپئو را بابت «اقدامات گمراه‌کننده» واشنگتن سرزنش کرد. آنطور که گفته شده، وزیر خارجه امریکا در پایان سفرش به آسیا با همتای چینی خود در پکن دیدار کرد. این دیدار در فضایی نه چندان گرم و با انتقادهای دو طرفه همراه بود. در مقابل پمپئو عنوان کرد دو کشور در مورد مسائل یاد شده دارای “اختلاف‌نظر اساسی “ هستند و امریکا نسبت به اقدامات چین “بسیار نگران “ است. همچنین وزیر خارجه چین در مورد تایوان نیز گفت که این اقدامات بر اعتماد دوجانبه میان دو طرف تاثیر گذاشته و بر دورنمای روابط امریکا- چین سایه می‌افکند که این اصلاً در جهت منافع ملت دو کشور نیست.

    داون:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی در مورد بازداشت شهباز شریف به دستور عمران خان منتشر کرد. طبق این گزارش، دولت برخاسته از حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر این کشور و مقامات مبارزه با فساد مدعی هستند که شهباز شریف باعث یک ضرر چند میلیون روپیه‌ای شده است. این در حالی است که شهباز شریف این اتهام را رد کرده و می‌گوید: من در حقیقت این قرارداد را لغو کردم چرا که این قرارداد به شرکتی داده شده بود که از سوی مقامات در لیست سیاه قرار داشت. همچنین گفته شده که همزمان با بازگشت نواز شریف به میدان سیاست و دستگیر شدن «شهباز شریف»، حزب نواز تصمیم گرفت اولین اعتصاب خود را در پارلمان پاکستان آغاز کند.

 

 

ارسال نظر