چند قدم تا پیروزی پوپولیسم در برزیل

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۳۱۱
چند قدم تا پیروزی پوپولیسم در برزیل

    وال‌استریت ژورنال:

انتخــــــابـــات ریاست‌جمهــــوری برزیل، خبر از پیروزی عوام‌فریبی در افکار عمومی این کشور دارد. آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، انتخابات برزیل با پیروزی نامزد راست افراطی به دور دوم کشیده شد. ژایر بالسونارو، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل۴۷ درصد آرا را کسب کرده است. رقیب اصلی او فرناندو حداد، نامزد حزب کارگر، ۲۸ درصد آرا را به دست آورده است. این دو حالا باید در دور دوم انتخابات در روز ۲۸ اکتبر امسال شرکت کنند؛ چرا که به حد نصاب ۵۰ درصد نرسیده‌اند. به گفته تحلیلگران، دلسردی از سیاست‌های مرسوم و واکنش در برابر چهارده سال حکمرانی چپ‌ها، باعث محبوبیت نامزد راست‌گرای افراطی، ژایر بالسونارو و پیشتازی او در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل شده است. در روز انتخابات برزیل، بیرون بسیاری از مراکز رای‌گیری صف‌های طولانی مردم گزارش شد.

    فایننشال تایمز:

نخست‌وزیر ژاپن از پیوستن بریتانیا به پیمان تجاری اقیانوس‌آرام استقبال کرد. در گزارش صفحه اول این روزنامه، علاوه بر اشاره به انتخابات برزیل، گزارشی از پیمان «تی‌پی‌پی‌» منتشر کرد. طبق این گزارش، آبه، یکی از نزدیک‌ترین متحدان «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده که از پیوستن لندن به پیمان تجاری اقیانوس‌آرام خوشحال می‌شود. نخست‌وزیر ژاپن همچنین برای می‌و بریتانیا در مذاکرات برگزیت آرزوی موفقیت کرد. شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن که از حامیان اصلی این توافقنامه تجاری است. پیش از این نیز، وزیر تجارت ژاپن به اهمیت قرارداد تجاری تی پی پی برای امریکا تاکید داشت. این در حالی بود که ترامپ این توافقنامه را «قاتل فرصت‌های شغلی» و «تجاوز به منافع امریکا» ارزیابی کرده و از آن خارج شد.

    واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از کشته شدن خبرنگار سعودی در ترکیه منتشر کرد. طبق این گزارش، اگر برای دادگاه‌های ترکیه محرز شود که این قتل از طرف عربستان سعودی انجام گرفته است، روابط عربستان و ترکیه بحرانی‌تر خواهد شد. همچنین، برخی رسانه‌های نیز، اشاره و انتقادی به سکوت دونالد ترامپ درباره قتل جمال خاشقجی، منتقد عربستان داشتند. طبق گزارش واشنگتن پست ‌اگر اثبات شود که این قتل به دستور مقامات سعودی بوده، به این معناست که منتقدان حتی در خارج از عربستان نیز امنیت جانی ندارند. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه منتظر گزارش نهایی گروهی است که در مورد مرگ خبرنگار سعودی ؛ خبرنگاری که به طرز مشکوکی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است تحقیق می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر