معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۳۱
معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه

 مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه (آسا) با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره برگزار شد.

مجید مصاحبی، دبیر جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه، آسا، با اشاره به اینکه استقبال فیلمسازان در این دوره بسیار بیشتر ازدوره اول بود، گفت: در طی این دوره بیش از ۲۵۰۰ فیلم از ۱۲۲ کشور به دبیرخانه جشنواره رسید و ۸۵ اثر در طی ۴ روز به نمایش درآمد.

او ادامه داد: در این دوره از جشنواره محمدعلی طالبی نیز حضور داشت و فیلم سینمایی بید و باد وی در بخش ویژه به نمایش درآمد. در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرج زیر معرفی شدند: نشان جشنواره برای بهترین کارگردانی به لحاظ محتوا اهدا شد به جرالدین اوتیر برای فیلم داستانی به من نگاه کن، از کشور ایتالیا. نشان جشنواره و لوح تقدیر برای بهترین کارگردانی به لاورنت میشلت برای فیلم داستانی فوگازی از کشور بلژیک اهدا شد. لوح تقدیر ویژه جشنواره به مالکوم کاووما، بازیگر نوجوان فیلم chetto child از کشور نروژ اهدا شد.

تندیس و لوح بهترین فیلم مستند جشنواره به فیلم مستند دنیای مائو به کارگردانی پابلو دلا چیکا از کشور اسپانیا اهدا شد. تندیس و لوح بهترین فیلم انیمیشن جشنواره به فیلم انیمیشن یادبود به کارگردانی برادران جامتاکسا، از کشور تایلند اهدا شد. تندیس و لوح بهترین فیلم داستانی جشنواره به فیلم داستانی کشور زرد از کشور پرتغال اهدا شد. دومین دوره جشنواره فیلم‌های انسان‌دوستانه آسا از ۲۸ سپتامبر تا ۲ اکتبر در شهر وایمار کشور آلمان برگزار شد.

 

ارسال نظر