ویرانه‌ای به‌نام اندونزی

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۹۵
ویرانه‌ای به‌نام اندونزی

 واشنگتن‌پست:

دیروز بسیاری از نشریات گزارش صفحه اول خود را به زمین‌لرزه اندونزی اختصاص دادند.

 طبق گزارش صفحه اول این روزنامه نیز آمار تلفات این زمین‌لرزه از 800 نفر گذشت. هر چند که خبرگزاری‌های آنلاین تاکنون افزایش قابل‌توجهی برای آمار تلفات این حادثه طبیعی اعلام کرده‌اند. آن‌طور که گفته شده، احتمال می‌رود که شمار کشته‌ها در روزهای آتی افزایش یابد. روز جمعه تعداد زیادی از مردم برای برگزاری یک جشنواره در ساحل پالو گردهم آمده بودند که به دلیل هجوم امواج سهمگین از سوی دریا غرق شدند. برای اطلاع از میزان خسارت‌های وارده یک پهباد بر فراز منطقه زلزله‌دیده به پرواز درآمده است. تصاویر و فیلم‌های ارسالی از این پهباد نشانگر آن است که ویرانی‌ها در محل حادثه بسیار گسترده است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، ضمن انتشار تصویر و خبر از زلزله و سونامی اندونزی، به گزارشی از نقش فرانسه پس از برگزیت نیز پرداخت. طبق این گزارش، فرانسه در تلاش است تا پس از تکمیل روند برگزیت، سرمایه‌گذارانی را که قصد دارند از بریتانیا خارج شوند، به سوی خود جلب کند. به گفته تحلیلگران، این احتمال را می‌شود از سخنان ادوارد فیلیپ درک کرد. طبق گزارش‌ها، نخست‌وزیر فرانسه در نشستی که در پاریس برگزار شد به زبان انگلیسی گفت: «ما در پی آن هستیم که پس از برگزیت، پاریس را به بزرگ‌ترین مرکز مالی اروپا تبدیل کنیم.» از طرفی دولت بریتانیا نیز به راحتی حاضر نیست این سرمایه‌ها را از دست بدهد و به همین منظور تدابیری از جمله کاهش مالیات شرکت‌ها را در دستور کار قرار

داده است.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه هم تصویری از تخریب‌های ناشی از سونامی اندونزی منتشر شد.

به ‌علاوه خبری از قرارداد نفتا نیز به چاپ رسیده است. طبق این گزارش، امریکا و کانادا برای نجات پیمان تجارت آزاد امریکای شمالی موسوم به نفتا به توافق دست یافتند.

 این در حالی است که پیش از این، دونالد ترامپ، با انتقاد شدید از مفاد پیمان نفتا تهدید کرده بود که امریکا را از این توافق خارج خواهد کرد، مگر آنکه تغییرات اساسی در آن ایجاد شود. طبق این گزارش، امریکا و کانادا با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که توافقنامه جدید تجارت آزاد بین امریکا، کانادا و مکزیک منجر به باز شدن بیشتر بازارها، تجارت عادلانه‌تر و تقویت رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد.

 

ارسال نظر