سرنوشت مبهم یکی از مخالفان ترامپ

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۳۷۴
سرنوشت مبهم یکی
از مخالفان ترامپ

    وال‌استریت ژورنال:

بسیاری از نشریات، در صفحه اول خود گزارشی از آینده نامعلوم روزنستاین منتشر کردند. طبق گزارش این روزنامه نیز، به نقل از رسانه‌های محلی امریکا گفته شده که معاون وزیر دادگستری امریکا، به‌صورت شفاهی از استعفای خود صحبت کرده است. آنطور که گفته شده، راد روزنستاین که یکی از مخالفین ترامپ در وزارت دادگستری امریکا محسوب شده و بر روند تحقیقات پرونده نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده نظارت داشت، تصمیم دارد از شغل خود استعفا دهد تا توسط دونالد ترامپ اخراج نشود. گفته می‌شود برخی از کارکنان کاخ نیز با او در این زمینه همکاری می‌کردند. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، بنابر اعلام رسانه‌ها او بر این باور است که از سوی ترامپ اخراج خواهد شد، به همین دلیل تصمیم گرفته است تا از سمت خود کناره‌گیری کند.

   داون:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تعهد بانک جهانی برای حل بحران آب بلوچستان خبر داد. طبق این گزارش، رییس بانک جهانی در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان اطمینان داد که این نهاد بار دیگر تلاش‌های خود را برای حل مناقشات آبی هند و پاکستان آغاز خواهد کرد. «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با رییس بانک جهانی ضمن تاکید بر اینکه هند و پاکستان نمی‌توانند اختلافات آبی خود را از طریق مذاکرات حل کنند از این نهاد خواست تا بار دیگر درخواست اسلام‌آباد برای حل این مساله را مورد بررسی قرار دهد. رییس بانک جهانی نیز در این دیدار اطمینان داد که این نهاد به عنوان میانجی بین هند و پاکستان در حل مناقشات مالی بار دیگر تلاش خود را برای حل این مساله انجام خواهد داد.

   نیویورک تایمز:

جنگ تجاری میان چین و امریکا، به داستانی تکراری در صفحه اول نشریات تبدیل شده است. این روزنامه نیز، گزارشی از اعمال تعرفه‌های جدید از سوی امریکا و چین بر واردات منتشر کرد. طبق این گزارش، امریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه گمرکی تازه اعمال کرد و چین نیز با اعمال تعرفه گمرکی مشابهی بر ۶۰ میلیارد دلار محصولات وارداتی سالانه از امریکا به این حرکت پاسخ داد. این در حالی است که یک مقام چینی گفت جنگ تجاری پکن و امریکا به صادرکنندگان امریکایی به‌ویژه شرکت‌هایی که گاز طبیعی مایع صادر می‌کنند، آسیب می‌زند. آنطور که گفته شده، دولت چین اسنادی را منتشر کرد که در آن از تمایل پکن به آغاز دوباره مذاکرات تجاری با واشنگتن خبر داد اما این مذاکرات باید بر اساس احترام دوطرفه و برابری باشند.

 

ارسال نظر