تابوت‌هایی برای قایقرانان

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۳۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۲۹۳
تابوت‌هایی برای قایقرانان

    نیویورک تایمز:

تابوت برخی از قربانیان حادثه دریاچه تانزانیا در مراسمی در جزیره اوکارا، به خاک سپرده شد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، در حالیکه ۳ روز از حادثه دریاچه تانزانیا می‌گذرد، تا کنون جسد بیش از 200 نفر از سرنشینان این کشتی از دریاچه ویکتوریا بیرون آورده شده است. طبق گزارش‌ها، در روزهای گذشته، یک قایق مسافربری در دریاچه ویکتوریا در تانزانیا واژگون شد. به گفته مقامات تانزانیا، آخرین آمار تلفات این حادثه حدود 224 نفر بوده و افرادی نیز برای بازجویی درمورد علل این حادثه دستگیر شدند. آمار دقیقی از سرنشینان این لنج مشخص نیست چرا که به گزارش خبرگزاری‌ها، فردی که بلیت به مسافران فروخته خود هم در میان ناپدیدشدگان است و دستگاه فروش بلیت هم با او به قعر آب‌ رفته است. پیش از این نیز در سال ۱۹۹۶ با واژگون شدن یک کشتی در این دریاچه، ۸۰۰ نفر کشته شدند.

    وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از آشکار شدن اختلاف امریکا و اروپا در مورد ایران منتشر کرد. طبق این گزارش، نشست این هفته سازمان ملل، محلی برای نمایش اختلاف رییس‌جمهوری امریکا و همتایان اروپایی او بر سر مسائل سیاسی اصلی، از جمله توافق هسته‌ای ایران خواهد بود. آنطور که در وال‌استریت ژورنال گفته شده، این نشست، اولین مذاکرات پس از خروج امریکا از برجام خواهد بود. طبق این گزارش، ترامپ و مقامات ارشد امریکا درنظر دارند از تریبون سازمان ملل استفاده کرده و با جلب حمایت بین‌المللی، ایران را از طریق تحریم‌ها منزوی کنند. آنطور که گفته شده، با وجود تلاش‌های امریکا اما مقامات اروپایی در نظر دارند تا از مواضع ایران در مقابل امریکا دفاع کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مشغول بررسی راه‌‌هایی است تا پیامدهای تحریم‌های امریکا علیه ایران را برای صنایع اروپا به حداقل برساند و از توقف معاملات اروپا با ایران جلوگیری کند.

    واشنگتن پست:

نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده دیگر بار به سوء رفتار جنسی متهم شد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، دبورا رامیرز، زنی که در دانشگاه ییل با کاوانا هم‌کلاس بوده در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد از سوی او مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این اعتراف در حالی اعلام شده که به‌دلیل اتهامی مشابه، کمیته قضایی سنای امریکا رای‌گیری برای انتخاب برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی امریکا را به تعویق انداخته است. با این‌حال، رییس‌جمهوری امریکا نظر خود را درباره برت کاوانا تغییر نداده و کاخ سفید اعلام کرده است هیچ برنامه‌ای ندارد که نامزدی او را برای مقام قضاوت در دیوان عالی کشور پس بگیرد.

 

ارسال نظر