پادشاه توفان‌ها در هنگ‌کنگ

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۲۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۹۳۹
پادشاه توفان‌ها
در هنگ‌کنگ

    نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

مهم‌ترین اخبار این روزنامه در صفحه اول، خبر محکومیت کاوانا، سیل کارولینا و توفان سهمگین منگهوت در هنگ‌کنگ بود. طبق گزارشی که نیویورک تایمز از توفان هنگ‌کنگ منتشر کرد، توفان منگهوت که از 2 روز گذشته وارد بخش‌های جنوبی چین شده، خسارات گسترده‌ای در این منطقه بر جای گذاشته است. این توفان با قدرت بالا وارد هنگ‌کنگ شد و موجب سقوط تعداد زیادی از کانتینرهای حمل کالا در بنادر این شهر شد. همچنین در نتیجه این توفان، شیشه‌ تکه‌تکه شده آسمان‌خراش‌های تجاری هنگ‌کنگ در سطح شهر پراکنده شدند. گفته شده که با نزدیک‌شدن توفان منگهوت به استان پرجمعیت «گوانگ دونگ» واقع در جنوب غربی چین، پکن هشدار قرمز را در این منطقه اعلام کرد. همچنین اکثر مغازه‌ها و بخش‌های خدمات عمومی در هنگ‌کنگ به حال تعطیل درآمده و بیش از ۸۰۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ لغو شده است.

    نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

مانافورت، رییس کمپین انتخاباتی ترامپ، جمعه گذشته در رابطه با دو پرونده اعلام کرده که گناهکار است. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، او توافق کرد که با «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا همکاری کند. مانافورت اعتراف کرد که در رابطه با دو پرونده پولشویی و لابی کردن غیرقانونی برای گروه وابسته به روسیه در اوکراین، گناهکار است. به گزارش نیویورک تایمز، مشاور باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین امریکا در این باره گفته که اعترافات رییس کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ»، پایان کار رییس‌جمهوری امریکا خواهد بود. از طرفی گفته شده که اقدام غیرمنتظره مانافورت در واقع دلیل دیگری بر قدرت و قاطعیت گروه ویژه تحقیق به ریاست «رابرت مولر» است؛ گروهی که متهمان روز به روز مقابل آن مقاومت خود را از دست می‌دهند.

    واشنگتن پست:

این روزنامه نیز، مانند بسیاری از نشریات، این روزها در صفحه اول خود، به خبر توفان فلورانس می‌پردازد. طبق گزارش دیروز این روزنامه، شمار تلفات توفان «فلورانس» در امریکا به ۱۷ نفر افزایش یافته و مقامات درباره افزایش خطر مرگ به‌دنبال این توفان و جاری شدن سیل‌های خطرناک هشدار داده‌اند. توفان فلورانس روز جمعه سواحل شرقی امریکا را درنوردیده و خسارات زیادی به خصوص در ۲ ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی به بار آورده است. طبق گزارش واشنگتن پست، فرماندار کارولینای شمالی به دلیل افزایش خطر سیلاب، از مردم این ایالت خواسته تا از نزدیک شدن به جاده‌ها خودداری کنند. به گزارش فرماندار کارولینای شمالی، سطح آب سیل‌ها در سراسر ایالت ما همچنان در حال افزایش است و این توفان هیچگاه تا این اندازه خطرناک نبوده است.

 

ارسال نظر