مرگ کودکان یمن با موشک‌های اسپانیایی

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۴۸
مرگ کودکان یمن
با موشک‌های اسپانیایی

  ال‌پایس:

اسپانیا همزمان با جنگ یمن، فروش سلاح به ریاض را دو برابر کرد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، این خبر در حالی منتشر شده که سخنگوی دولت اسپانیا ادعا کرده که از این مهمات، علیه غیرنظامیان یمنی استفاده نخواهد شد. آنطور که گفته شده، تاکنون مادرید حدود 400 بمب به عربستان فروخته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، در 16 اوت، دولت چپ‌میانه اسپانیا به بازنگری در فروش تسلیحات به عربستان متعهد شد. این تعهد به دنبال حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان در یمن صورت گرفت؛ حملاتی که در آن موشک‌ها به اتوبوس مدرسه برخورد کرده و منجر به کشته شدن بیش از ده‌ها کودک یمنی شدند. براساس آمارهای رسمی، اسپانیا ۲۷۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی در سال ۲۰۱۷ به عربستان فروخته است و صادرات تسلیحات به ریاض ۶.۲ درصد مجموع فروش این کشور را تشکیل می‌دهد.

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، تازه‌ترین تصاویر را از خسارت گسترده توفان فلورانس در کارولینا منتشر کرد. طبق این گزارش، توفان فلورانس در سواحل شرقی امریکا تاکنون شماری کشته برجای گذاشته و برق هزاران خانه را نیز قطع کرده است. از آغاز بارندگی‌ها در روز جمعه تاکنون حدود یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت‌ها از برق محروم شده‌اند و در برخی از مناطق سیل کل سطح شهر‌ها را فرا گرفته است.همچنین گفته شده با وجود اینکه از شدت باد‌های این توفان کاسته شده است، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که توفان فلورانس در چند روز آینده مناطق بیشتری از کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی را در آب فرو خواهد برد.

  رپابلیکا:

 پس از حادثه مرگبار ریزش پل جنوا، نهادهای عمرانی در اروپا به فکر پیشگیری از حوادث مشابه با استفاده از ماهواره افتادند. در گزارش صفحه اول این روزنامه گفته شده که بررسی حرکت و لرزش پل‌ها با فناوری‌های جدید از مهم‌ترین اقدامات اروپا برای پیشگیری از تکرار حادثه ریزش پل در جنوای ایتالیاست. طبق گزارش این روزنامه ایتالیایی، نهادهای عمرانی اروپا در تلاشند پل‌های مختلف سراسر قاره را از نظر استحکام بررسی کنند و در این راه استفاده از ماهواره‌های فضایی نیز پیگیری می‌شود. در حال حاضر ماهواره اروپایی «لئوناردو» ریزترین تحرک پل‌ها را برای تخریب احتمالی آنها بررسی می‌کند. در ماه گذشته میلادی، بخشی از پل هوایی موردانی که در مسیر بزرگراه ارتباطی اصلی در شهر جنوا واقع شده، فروریخت. سقوط ناگهانی بخش پل بزرگراه موراندی مردم ایتالیا را با پرسش جدی درباره فرسایش و روند نوسازی زیرساخت‌های این کشور روبرو کرد.

 

ارسال نظر