فلورانس به کارولینا رسید

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۵۴
فلورانس به کارولینا رسید

 نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

توفان فلورانس با وزش باد به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت، به سواحل شرقی امریکا رسید.

به گزارش نیویورک‌تایمز،

توفان فلورنس از اقیانوس اطلس به مناطق ساحلی ایالت کارولینای امریکا حرکت کرده است. به گفته کارشناسان، این توفان سهمگین، خطرناک‌ترین و قوی‌ترین توفان چند دهه اخیر در کارولیناست. در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که این قوی‌ترین توفان از زمان وقوع توفان هوگو است که در سال 1989 ایالت کارولینا را در نوردید و ده‌ها کشته و خسارات مالی زیادی را بر جای گذاشت. پیش از این، با نزدیک شدن توفان فلورنس به سواحل شرقی امریکا در اواسط هفته اخیر، بیش از یک میلیون نفر مجبور شدند مناطق ساحلی را تخلیه کنند. اگر چه شدت این توفان کمتر از آن است که پیش‌بینی شده بود با این حال بارندگی‌های سیل آسا و امواج توفانی شدیدی به همراه آورده که بسیاری از مناطق را با سیل زدگی مواجه کرده است. همچنین، رسانه‌های محلی همچنین از کشته شدن پنج نفر در کارولینا خبر داده‌اند. بیش از ۷۵۰ هزار خانه مسکونی و ساختمان تجاری به دلیل توفان با قطعی برق مواجه شده و نزدیک به ۲۱۰۰ پرواز روز شنبه لغو شده است. در مجموع ۱۱ میلیون نفر در مناطق توفان زده که تحت هشدارهای سرویس ملی هواشناسی امریکا قرار دارند، زندگی می‌کنند.

  نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، ضمن اشاره به توفان فلورانس، گزارشی از اعلام همکاری مانافورت برای بررسی روسیه گیت منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس سابق تیم انتخاباتی دونالد ترامپ، برخی اتهامات را پذیرفت. به گزارش نیویورک تایمز مانافورت حاضر شده با بازرس ویژه جهت بررسی مداخله روسیه در انتخابات 2016 ریاست‌جمهوری امریکا، همکاری کند. آنطور که گفته شده، پل مانافورت، رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که پیش از این به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و بانکی محکوم شده بود، اتهاماتی دیگر علیه خود را پذیرفت. او در دادگاه بیانیه‌ای را در مورد همکاری‌ امضا کرد. مانافورت،

14 دسامبر اتهاماتی مانند توطئه علیه امریکا، تقلب در انتخابات و جلوگیری از تحقیقات دادگستری را پذیرفت. در این میان

کاخ سفید نیز اعلام کرد که آنچه مانافورت به آن اعتراف کرده است، هیچ ارتباطی با دونالد ترامپ و کارزار انتخاباتی او ندارد. اتهامی که بر پایه تحقیقات تیم مولر تنظیم شده از جمله می‌گوید که مانافورت بدون رعایت اصول و دادن اطلاع به مقامات مسوول، برای ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهور سابق اوکراین که طرفدار روسیه بود، کار کرده است. از آنجا که اکنون مانافورت حاضر به همکاری شده، دیگر لازم نیست در دادگاه دیگری که قرار بود هفته آینده شروع ‌شود، حضور یابد. البته این دادگاه باید نخست قرار میان دادستانی و مانافورت را به رسمیت بشناسد.

 

ارسال نظر